Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

LotusSim.cz - oficiální CZ/SK portál hry LOTUS

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Novinky a aktualizace
Polské WIP projekty
Rilian | 04.11.2015

Dobrý den! V půli týdne, den před vydáním pokračování Vídně, tu pro vás mám slibovanou várku polských WIP projektů, jejichž většina se už blíží svému vydání. Začneme reálnými mapami Bytom a Bydgoszcz, potom se podíváme na autobus Solbus SN11M a nakonec i na fiktivní mapu Pilsko - Polanowice.

O prvních dvou projektech jsem zde už mnohokrát psal. V Bytomu (autoři eSeL, OGON) se projedeme linkou 750 z autobusového a vlakového nádraží k nákupnímu centru Atrium Plejada, které si můžete prohlédnout na nejnovější fotce. Důležité je zejména tím, že je to poslední úsek mapy, který zbývá postavit. Následovat už budou jen finální úpravy, tvorba AI listu a jízdních řádů, mapa by měla vyjít do konce letošního roku.

O trochu dále k vydání má druhá polská reálná mapa Bydgoszcz, jejímž hlavním autorem je Kuba!. Ten plánuje linku 70 v trase Wyścigowa - Nad Wisła o délce cca 23 minut. U autobusové a tramvajové konečné Wyścigowa nyní probíhají poslední práce a z jejího okolí jsou také nejnovější fotky:




Solbus SN11M je dalším projektem polského autora Nick™, přičemž jeho první model Solaris Alpino 8,6 se zrovna dvakrát nepovedl. Nový model ale vypadá mnohem lépe. Je to autobus vyráběný od roku 2006 polskou firmou Solbus určený pro městský provoz. Vychází z autobusu Solbus 9,5, jehož výroba ale byla po sporech s českou firmou SOR Libchavy zastavena, a Solbus SN11M (dnes označovaný jako Solbus Solcity 11) se stal jeho nástupcem. Datum vydání pro OMSI zatím není známé.



Poslední projektem je fiktivní mapa Pilsko-Polanowice, rovněž od eSeLa (autora Bytomu). Protože na Bytom nyní pracuje jeho kolega, postavil v mezičase tuto dobře vypadající mapku. Měla by na ní být jedna linka s dobou jízdy okolo 15 minut. Do dokončení zbývá kolem 500 metrů, takže by mohla podobně jako Bytom vyjít ještě letos.








Tolik k polským WIP projektům, již zítra vychází pokračování placeného addonu Vídeň a hned v pátek si zde budete moci přečíst obsáhlou recenzi obou jeho částí. Do té doby se mějte fajn a na viděnou v pátek!

První listopadová
Rilian | 01.11.2015

Zdravím vás u první listopadové novinky! Rok 2015 se překulil do svého jedenáctého měsíce, který bude z hlediska herního světa OMSI pro mnoho fanoušků velmi významným. Na 5. listopadu (což je za 4 dny) bylo oznámeno vydání dlouho očekávaného rozšíření placeného addonu Vídeň. Co bude obsahovat, dočkáme se slibovaných motorkářů a kolik vás bude stát? To vám řeknu hned v úvodu, následovat bude recenze venkovské mapy Ettbruck a telegraficky novinky z českých a slovenských projektů

Ve středu následujícího týdne vyjde pokračování placeného addonu Vídeň, které je rozděleno na Vídeň 1 a Vídeň 2. Zatímco ve Vídni 1 se dočkáme staronové linky 24A ve dvou variantách trasy (do a od roku 2006), ve Vídni 2 to bude úplně nová linka 23A (taktéž ve dvou trasách stejně jako linka 24A). Podrobněji Vídeň 1:

  • vysokopodlažní autobus LU 200 M11 (již v první verzi)
  • nízkopodlažní autobus NL 205 M12
  • linku 24A v trase do roku 2005 (již v první verzi)
  • linku 24A v trase od roku 2006 (zkrácení na Kagraner Platz)
  • maximální autentičnost (budovy, silniční síť)
  • dvě AI tramvaje + metro
  • nové nákladní vozy a motorky (jako AI)
  • originální hlášení zastávek, jízdní řády

... a Vídeň 2:

  • vysokopodlažní autobus GU 240 M18 (jako AI už v původní verzi)
  • nízkopodlažní autobus NG 235 M18
  • linku 23A v trase do roku 2005 (Kagran - Hirschstetten am Heidjöchl)
  • linku 23A v trase od roku 2006 (Kagraner Platz – Hausfeldstraße)
  • podobně jako ve Vídni 1 reálné budovy, objekty, silniční síť, tramvaje, hlášení zastávek, jízdní řády, nákladní vozy a motorky
  • příměstský vlak BR 4020 a lokomotivu Taurus 

A zatím stále platný ceník:

  • samostatně Vídeň 1 NEBO Vídeň 2 ....... 25 EUR (krabicová verze 30 EUR)
  • upgrade na novou Vídeň 1 ....................... 5 EUR (pro majitele původní verze)
  • balíček Vídně 1 + 2 .................................... 40 EUR (krabicová verze 50 EUR)

Jak už bylo naznačeno výše, addon bude opravdu obsahovat motorky, které navíc vypadají hodně podařeně. Ukázku z obou map včetně motorkářů si můžete prohlédnout zde:

Po vydání přineseme na našem webu recenzi obou addonů.

Jednu recenzi tu pro vás mám ale už teď. V minulém týdnu vyšla mapa z přelomu 80. a 90. let z fiktivního prostředí německého venkova - Ettbruck. Obsahuje několik malých vesnic, které spojují dvě autobusové linky 4123 a 4124 s obdobnou trasou. „Centrem“ je obec Ettbruck, kde se kromě malého nádraží nachází i autobusové garáže (s tlačítky na ovládání vrat). Zde obě linky začínají, ale po dvou zastávkách se od sebe oddělují a míří do přilehlých vesnic, po cestě zastavují u skládky, rybárny, lyžařského střediska nebo třeba hradu. U posledních dvou zmíněných ale zastavují jen některé spoje, což závisí na ročním období i dni v týdnu. 

Jedná se o mapu s regionálními linkami, kterých v OMSI není mnoho. Některé spoje končí už v zastávce Strehldorf, Dormühle (mlýn), jiné jedou až do vesničky Aszig. Obě linky mají od 20 do 45 minut, kdy většinu času strávíte na silnicích v lese, mezi poli nebo v kopcích. Zajímavě zpracovány jsou tunely, které se snaží simulovat tmu v dálce. Zapomenout nesmím ani na řadu využití chronologie (lyžařské sezóny, vánoční trhy nebo výluka lokální tramvaje), projet se můžete i na školních spojích linky SB1. Typu mapy odpovídá hustota dopravy, počet cestujících, intervaly autobusů i HW náročnost, která je velmi nízká. Přesto je mapa opravdu super a naplno z ní sálá poklidná atmosféra německého venkova. Zde ještě fotky, mapu stahujte v sekci Mapy.

Konečná Aszig a nádraží v Ettbrucku

Typická krajina a zastávka Mühlensiedlung (sídliště u mlýna)

Vesničky Eschfeld a Bodenwied

Na mapě se nachází kolem pěti tunelů

Prostor pro otáčení u konečné Strehldorf, Dorfmühle a vánoční trhy ve Strehldorfu

Lyžařská sezóna v plném proudu a mapka oblasti

 

V závěru ještě nejnovější fotka z projektu reálné slovenské mapy Púchov - Nimnica (Kúpele) od bouviera:

A také aktualita z projektu Karosa Pack, kdy autor lukasek1973 uvolnil fotku z připravovaného modelu Karosa B961E:

Úplně na konci ještě shrnutí, co vás čeká příští týden. Ve středu budou mít hlavní slovo slibované polské WIP addony, kterých se nashromáždilo už docela dost a hlavně se řada z nich blíží ke svému vydání (zmiňme Bytom, Bydgoszcz, Pilsko-Polanowice nebo vůz Solbus SN11M). Ve čtvrtek vyjde Vídeň 1 a 2 a už v pátek se můžete těšit na její obsáhlou recenzi, abyste ještě před víkendem věděli, zda se (ne)vyplatí koupit. Hezký den!

Pátá říjnová
Rilian | 25.10.2015

Dobrý den u první novinky v klasickém, tedy středoevropském čase. Ručičky na hodinkách se sice posunuly o hodinu zpět, vývoj OMSI.cz mapy se ale posouvá jen kupředu. Kromě něj se dnes podíváme i na novinky z dalších WIP projektů - Ahlheim&Laurenzbach, SOR NB18 City a video z testu zvuků Karosy C734.

Vyhodnotili jsme výsledky vašeho hlasování, během kterého jste nám poslali neuvěřitelných 355 hlasů. Na prvních třech místech se po celou dobu držely Hradec Králové, Olomouc a pražská Zbraslav, nakonec ale zvítězilo náměstí s památkou UNESCO - morovým Sloupem Nejsvětější Trojice - v Olomouci. Podrobnější výsledky najdete v grafu:

Co se týká dalšího postupu, aktuálně staví centipede historické centrum města s vybraným náměstím, budovou městské knihovny a dalšími vhodnými domy, které právě tvoříme. 

Nový plánek linek zveřejnil autor připravované mapy Ahlheim&Laurenzbach, jednoho ze dvou nástupců třetí verze Ahlheimu. Podrobnější informace o mapě naleznete na třetí stránce našeho webu, jen připomenu, že se bude jednat o dopravní systém v a mezi dvěma městy (Ahlheim, Laurenzbach), který bude čítat řadu městských, příměstských i meziměstských denních a nočních linek. Na mapce jsou zachyceny pouze hotové úseky linek.

Vývoj pokročil i v projektu slovenského autora 487376 městského kloubového autobusu SOR NB18 City podle bratislavské předlohy. Aktuálně se můžeme podívat na snímek kabiny z pohledu cestujícího a také na ukázku nově zpracovaného postupného odmlžování oken:

Poslední částí novinky je nové video z testu zvuků u Karosy C734.40, které zveřejnil Dark_Wolf, spolupracovník drivera37RUS. Cílem projektu je vytvoření balíku cestovních Karos a jejich mnoha podtypů, některé z nich budou zároveň upraveny podle českých a slovenských předloh (BUSE panely a cedule, kasa, SPZ).

To je pro dnešek všechno, příště se podíváme na polské WIP projekty, jejichž počet i kvalita narůstají a zaslouží si tak samostatný článek. Mějte se fajn a brzy na viděnou!

P. S. A ještě přidávám včera večer vydaný teaser na mapu Lemmental 2015 (informace v minulých článcích), která by měla brzy vyjít:

Novinky z OMSI.cz mapy
Rilian | 21.10.2015

Zdravím vás v půlce týdne u aktualit z OMSI.cz mapy. Minule jsem zde psal o tvorbě kruhové objezdu z Nitry, který naváže na Masarykovu třídu. Ten je už nyní hotov a práce se nyní přesouvají do historického centra města s náměstím. O jeho podobě ostatně už hlasujete, do této chvíle jsme obdrželi přes 300 hlasů, což je rekordní číslo. Hlasování bude ukončeno v pátek v poledne, do té doby tvoříme z vašich i našich fotek vhodné obytné domy, ale i budovy s obchody v přízemí a výlohami, které jsou typické pro náměstí a starší zástavbu. Na tomto místě bych rád poděkoval hráči -tomas001-, který nám zaslal už více než 40 fotek z různých míst a díky kterému se vývoj posouvá rychleji kupředu. A že na vytvoření nové budovy stačí kolikrát i jedna fotka, která je navíc trochu našikmo, dokazuje zrychlené video od woodera:

Vůbec se tedy focení nebojte, naši modeláři umí zázraky. ;) No a na následujících fotkách si už můžete prohlédnout další várku hotových úseků. Začínáme s terminálem u nemocnice, kde budou některé linky končit a některé jen projíždět (např. naše první linka), a potom už přímo budova nemocnice (Prostějov) a garáže sanitek (Kladno).

Zde Masarykova třída, první fotka od svahu s esíčkem a druhá z místa za odbočkou k nemocnici směr kruhový objezd, tedy zcela nový úsek.

A na posledních čtyřech fotkách už samotný kruhový objezd a jeho odbočky, jedna z nich povede i do historického centra na náměstí.

Pokud jste ještě nehlasovali o podobě náměstí, vězte, že máte poslední dva dny, abyste ovlivnili průběh hlasování. Aktuálně se o první místo perou Hradec Králové, Olomouc a Zbraslav, zbylá dvě náměstí zaostávají s výraznou mezerou. 

Na další novinku se můžete těšit o víkendu, kde zabrousíme i do jiných WIP projektů. Přeju vám hezkou druhou půlku týdne a těším se o víkendu na viděnou!

« | 16 7 8 9 10 11 12115 | »

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.