Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

LotusSim.cz - oficiální CZ/SK portál hry LOTUS

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Novinky a aktualizace
Ahlheim&Laurenzbach, Bytom, Hamburg Harburg a AOD
Rilian | 06.09.2015

Dobré nedělní odpoledne, v dnešním článku vám ukážu staronový projekt Ahlheim&Laurenzbach, budu pokračovat s obrázky z polské mapy Bytom, zmíním vydání reálné německé mapy Hamburg Harburg, nezapomenu ani na nejnovější vývoj programu Advanced Omnibus Driver a na úplný závěr vám potom připomenu blížící se vydání polofiktivní mapy Projekt Modřany od pepdola.

Většina z vás jistě zná fiktivní mapu Ahlheim, která se letos v únoru dočkala už své třetí verze. Poměrně rozsáhlou a populární mapu nyní čekají dvě rozšíření - první, na kterém se pracuje již delší dobu, je Ahlheim 4, který je přímým následovníkem třetí verze a vychází z ní. Naproti tomu druhé rozšíření, o kterém dnes píšu, je založené na dřívějším Ahlheimu 2, a jmenuje se Ahlheim&Laurenzbach. Bude se tedy skládat ze dvou větších měst, přičemž Ahlheim projde velkou modernizací a Laurenzbach bude městem úplně novým. Vývoj už je v pokročilé fázi a mapa vypadá velmi dobře. Vy si nyní můžete prohlédnout několik obrázků z obou měst i venkova, mapu linek a nakonec i dvě prezentační videa z jízdy linkou 27.


Druhou WIP mapou, o které jsem se psal už v minulém článku, je polský Bytom. Než vám ukážu další várku screenů, připomenu jen, že se budeme moci projet linkou 750 od autobusové a vlakového nádraží přes centrum města, dále po čtyřproudové ulici Wroclawska postupně opustíme obytné zóny a po dálnici dorazíme k nákupnímu centru Atrium Plejada. Dnes si můžete prohlédnout obrázky zhruba z prostředku trasy, zejména z okolí místní části Karb.

Tento víkend vyšla německá reálná mapa Hamburg Harburg s linkou 142, pro jejíž spuštění potřebujete placený addon Hamburg. Jejím autorem je Michael a do této doby si ji stáhlo více než 13 tisíc lidí. Na podrobnější recenzi si bohužel budete muset počkat, ale dá se konstatovat, že mapa ani nenadchne, ani neurazí. Sama linka spojuje AK Harburg (klinika Asklepios, obytná čtvrť s rodinnými domky) s předměstím, konkrétně nádražím Harburg, odkud míří příměstské vlaky do centra Hamburku. Má velmi krátké intervaly a atraktivní trasu, jako zápor se ale zatím jeví použití množství původních objektů, silnic či dnes už překonaného Addon Simple Streets. Obrázky, videa i odkazy ke stáhnutí najdete na oficiálním fóru.

Autor projektu Advanced Omnibus Driver PeDePe zveřejnil v minulých dnech na Facebooku přehledné schéma o tom, co všechno tento program bude nabízet. Pokud jste tedy prošvihnuli tři minulé novinky a nevíte, o co jde, můžete si hlavní body připomenout zde:

Zároveň přidávám i screeny mobilní aplikace, kterou si k programu rovněž můžete stáhnout a pomocí které se budete moci později i omlouvat ze zamluvených služeb (více v minulých článcích).

Mapu, kterou jsem na počátku avizoval, vytvořil český autor pepdol. Jeho Projekt Modřany se už chýlí ke konci a vy budete mít jedinečnou možnost si ho jako první stáhnout u nás na webu. V den vydání, který je předběžně stanoven na 15. září, zde zároveň zveřejníme i obsáhlou recenzi mapy. Dopředu prozradím, že se můžete těšit na téměř identickou trasu linku 205 v úseku Komořany - Družná (dnes zde jezdí 139), reálné hlášení zastávek, několik druhů HOF souborů i podrobné informační materiály. Abych vás ještě více nalákal, přikládám tři snímky z mapy:

Tolik pro dnešek, u další novinky ještě před vydáním Modřan se budu těšit na viděnou.

Fórum
Rilian | 01.09.2015

Vážení návštěvníci, po zhruba měsíci pro vás mám dobrou zprávu. Fórum se podařilo opravit a funguje stejně rychle, jako jste byli zvyklí. Velké díky patří wooderovi, který má na opravě lví podíl. Vám ostatním děkujeme, že jste s námi zůstali i přes tyto problémy. Usmívající se

Poslední prázdninová
Rilian | 31.08.2015

Dnes je poslední den prázdnin a abyste aspoň na chvilku přestali myšlet na školu, začtěte se do naší poslední prázdninové novinky. V ní se podobně jako minule podíváme na nové obrázky z projektu Lemmental 2015, představím vám podrobněji Karosa Pack od lukaska1973 a reálnou polskou mapu Bytom, ukážu poslední fotky z vývoje MANu Lion's Coach a na závěr vám popíšu další odhalenou část projektu Advanced Omnibus Simulator.

Hned na úvod pro vás mám ale špatnou zprávu, a to zrušení stavby velmi dobře vypadající mapy Krummenaab, kterou jsme společně dlouhou dobu sledovali. Podle informací od jednoho z jejích autorů (anboe) byly práce zastaveny kvůli problematickému vlastnictví více než 300 objektů, bez kterých by mapa neměla smysl. Práce na ostatních projektech ale pokračují, novinky můžete sledovat na FB stránce Oberpfalz 3D.

Zato Lemmental 2015 rozhodně na odpis není, o čemž svědčí i před třemi dny zveřejněná nová série obrázků z mapy. Autoři se v poslední době soustředí hlavně na menší vesnice a silnice mezi nimi, jejichž okolí vypadá velmi pěkně. 

Poprvé si na naší stránce můžete přečíst o nedávno ohlášeném českém projektu s názvem Karosa Pack. Jeho hlavními autory jsou lukasek1973 a vonShark (autor Citybusu 18M), kteří plánují vydání kloubových Karos B741, B941(E) a B961. Obrázky z tvorby se na fóru objevovaly už delší dobu, ale až po vydání Citybusu 18M se autoři rozhodli oznámit oficiálně práce i na těchto vozech. Na obrázku Karosa B941E, zatím jediný zveřejněný screen z tvorby, a na videu pak test zvuků motoru téhož autobusu:

Reálná polská mapa Bytom (nová verze) je taktéž WIP projekt, jehož tvorba probíhá už delší dobu a nyní se začíná chýlit ke konci. Je tak nejvyšší čas si ukázat první várku nejzajímavějších screenů z trasy linky 750 začínající na autobusovém nádraží u železniční stanice a končící u obchodního centra Atrium Plejada. 

V průběhu prázdnin se také objevilo několik nových obrázků zájezdového autobusu MAN Lion's Coach, na kterých je vidět jednak několik hotových nátěrů, jednak některá vylepšení především interiéru a kol.

A na závěr opět úryvek z projektu Advanced Omnibus Simulator (základní informace v předchozích článcích). Na nejnovějším obrázku ukazuje autor fungování autobusových garáží. Jak už jsem psal dříve, v módu multiplayeru bude fungovat rozpis služeb a hráči se sice neuvidí ve hře, ale uvidí, kdo jede tu kterou linku s tím kterým vozem. Kromě toho budou fungovat obdoby virtuálních dopravních podniků, jejichž majitelé budou disponovat s garážemi jako je ta na obrázku níže. Jak si můžete povšimnout, vůz s evidenčním číslem 101 je právě jako jediný na trase, ostatní stojí na svých místech. Barva obdélníčku značí technický stav, který kromě běžného opotřebení odráží i nehody vozu (např. naražení do označníku rozbije zpětné zrcátko atd. - více na tomto videu). Autobusy je třeba také tankovat a před každou službou vyzvednout z garáže, po šichtě vrátit. Program tak bude nabízet komplexní funkce virtuálního dopravního podniku a navíc hráčům nabídne příjemné ozvláštnění hry, které zatím chybělo. Každá garáž bude disponovat se 40 místy a v případě vyčerpání bude třeba zakoupit novou. 

Přeju vám úspěšné vykročení do nového školního roku, těm starším pak úspěšný start pracovního týdne a se všemi se těším opět brzy na viděnou. 

P. S. Dáte si Fofolu? Odkaz v sekci Repainty.

Třetí prázdninová
Rilian | 25.08.2015

Zdravím vás u třetí prázdninové novinky a nabízím další souhrn z dění okolo WIP projektů, tentokrát trochu podrobněji než v běžných článcích. Podíváme se na vývoj Lemmentalu 2015,  SORu NB18 City, Georgievsku, MANu Büssing-Ludewig VG 16, slovenské mapy Púchov - Nimnica-Kúpele a Scanii Citywide, stejně jako nové informace o multiplayeru v rámci programu Advanced Omnibus Driver

Jak už jste se zde mohli dvakrát dočíst, kolektiv autorů úspěšné mapy Lemmental (Sev99LC, lvbfan, Tristan98, EVAG4101 a další) připravuje její čtvrtou a závěrečnou verzi. Ta bude se svými 22 řiditelnými linkami nabízet komplexní dopravní síť denních i nočních spojů spojujících města a malé vesnice v rozmanitém a detailním prostředí. Datum vydání je plánováno na 4. čtvrtletí letošního roku nebo 1. čtvrtletí roku příštího. 





Minule jsme si ukázali z připravovaného SORu NB18 City hlavně vnějšek a vnitřek, dnes tu pro vás mám nové obrázky z vytvořené kabiny řidiče:


Opravdu reálně vypadají snímky z tvorby ruské mapy Georgievsk, které jste už zde mohli jednou vidět. Autoři jich publikují opravdu velké množství a nyní se zaměřují především na různé detaily, jakými jsou např. holubi, dětské malůvky na chodnících nebo bezpečnostní kamery na lampách. Kromě toho také zveřejnili první video z mapy, které spíše než aktivní prezentaci mapy nabízí poklidných pět minut s hudebním podkresem Ludovica Einaudiho na různorodých místech Georgievsku.







Pokrok hlásí i tvorba rarity mezi autobusy - jedenapůlpodlažní vůz MAN Büssing-Ludewig VG 16. Zatímco první snímky z tvorby budily trochu obavy o výslednou kvalitu, poslední obrázky kol a sedačky vypadají už o poznání lépe.



Dvojici (resp. čtveřici) snímků přináší stavba první slovenské reálné mapy Púchov - Nimnica-Kúpele, za kterou stojí bouvier. Dnes si můžete prohlédnout dolní konec vesnice Nimnica, který se nachází směrem na místní část Kúpele. K porovnání autentičnosti přikládám i záběry z Google Streetview:

Posledním autobusem, na jehož tvorbu se dnes podíváme, je Scania Citywide od Alterra. Na modelu je už převážná většina věcí hotova, zbývá především dotvořit skripty a implementovat zvuky.

Na závěr dnešní novinky mám pro vás připravené podrobnější informace k programu Advanced Omnibus Driver (základní informace v minulém článku), konkrétněji k podobě módu multiplayeru, který by měl být v nové verzi. Jak už bylo řečeno minule, nebude se jednat o klasický multiplayer, protože takové provedení není technicky možné, ale spíše se můžeme dočkat velkého virtuální dopravního podniku či jeho obdoby. Jak přesně to bude probíhat? To vám přiblíží překlad článku od autora projektu, PeDePe.

Hráči budou moci šichty předem zabrat nebo hrát spontánně s ohledem na aktuální situaci. 
Zamluvení služby předem: Každý hráč dopředu nahlásí, které dny a hodiny bude mít čas a mohl by jezdit. Dispečeři dopravního podniku na základě těchto informací sestaví rozpis služeb a pořadí, které pak hráči odjedou. Pokud tedy hráči bude šichta začínat např. v 17:30, musí krátce před půl šestou zapnout OMSI a nastoupit na směnu. Opozdí-li se, bude začínat se zpožděním, které bude trestáno. Zpoždění by se pak mělo přenášet i na další hráče, to ale vysvětlíme později podrobněji.

Spontánní služba: Protože samozřejmě ne každý ví, kdy bude mít čas hrát, budou mít hráči možnost nastoupit na směnu i spontánně. To bude probíhat tak, že se hráči podívají, která pořadí jsou neobsazená a budou na nich moci začít ihned jezdit. (...)

Hráči budou mít také možnost směnu před nastoupením do určitého času odřeknout. To se bude dít opět prostřednictvím programu a všichni ostatní řidiči, kteří budou online, toto uvidí a budou moci danou šichtu místo kolegy odjezdit. 

Projekt zatím vypadá velmi zajímavě a pokud se ho podaří dotvořit, mohlo by to znamenat zase o něco reálnější hraní. Jen dodám, že multiplayer je plánován na letošní podzim. V příští novince se můžete těšit na informace o plánovaném balíku kloubových Karos od lukaska1973, reálnou polskou mapu Bytom či nové obrázky z tvorby MANu Lion's Coach. Přeju vám hezký zbytek prázdnin a ještě před začátkem nového školní roku na viděnou! 

« | 19 10 11 12 13 14 15115 | »

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.