Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

LotusSim.cz - oficiální CZ/SK portál hry LOTUS

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Novinky a aktualizace
Podoba náměstí v OMSI.cz mapě
Rilian | 17.10.2015

Zdravím vás v 290. den roku 2015. Ve světě OMSI se toho mnoho neděje, autoři nejrůznějších addonů v tichosti pracují na svých projektech, autoři OMSI zase na Facebooku představují další a další novinky z nástupce OMSI - LOTUSu, a ani my, autoři společné OMSI.cz mapy, neleníme a pokračujeme v její tvorbě. 

Již druhým týdnem mapa sídlí v počítači AfG, autora Prahy a připravované fiktivní mapy Rostoklaty, který staví úsek za odbočkou k nemocnici.  Jednou z dominant bude velký kruhový objezd ze slovenské Nitry, který jsme vybrali z vašich návrhů (Google Streetview). Jedna z jeho odboček povede do historického centra města, kde plánujeme stavbu náměstí. Vybrali jsme pět typově odlišných z různých měst a vy nyní můžete rozhodnout, který z nich byste chtěli vidět v OMSI.cz mapě:

První řádek zleva: Frýdek-Místek, Hradec Králové, Kojetín.
Druhý řádek zleva: Olomouc, pražská Zbraslav.

Děkujeme za vaše hlasy! Bližší informace o projektu naleznete pod záložkou OMSI.cz mapa v levé nabídce nebo na našem fóru. Tam se dozvíte i to, jak se můžete zapojit a přenést kousek ze své vesnice či města do naší mapy. Díky za váš zájem, přeji hezký víkend!

Vídeň, nový patch a OMSI.cz mapa - ZAPOJ SE I TY!
Rilian | 11.10.2015

Dobrý den u další novinky, ve které hraje hlavní roli společný projekt CZ/SK komunity - OMSI.cz mapa, kde také zjistíte, jak se můžete sami zapojit. Dále se podíváme na nové fotky z Vídně a obsah patche 2.2.032 pro OMSI 2, telegraficky zmíním i některé další novinky.

Nyní již k projektu společné OMSI.cz mapy. Její stavba začala na počátku letních prázdnin a trvá již něco přes tři měsíce. Proč společná mapa? Na její stavbě se sice podílí jen malá skupinka stavitelů a modelářů, přesto má celá komunita řadu možností konečnou podobu mapy ovlivnit. Cílem projektu je vytvořit mapu z českého a slovenského prostředí, která se v maximální možné míře inspiruje reálnými místy a budovami. A zde hrají největší roli právě hráči a fanoušci OMSI, kteří nám posílají své nápady a náměty nebo se účastní anket, které jsme doposud sdíleli jen na našem fóru. Nyní přišel čas, kdy si již troufneme prezentovat projekt i zde na stránce a zároveň vás ještě více zapojit do stavby. Do této doby jsme vytvořili necelé dva kilometry z trasy první linky, což se rovná zhruba 4 až 5 minutám jízdy (jen pro srovnání, to je zhruba půlka jízdní doby linky 235 z Prahy). A jak se můžete zapojit vy?

  • účastí v našich anketách 
  • zasláním fotek reálných budov, které poté vytvoříme do mapy

Fotky zasílejte na můj email honza.ilek@gmail.com.

Aktuálně hledáme: budovy z historických center měst, budovy stojící kolem náměstí (i s podloubím)

Na focení nepotřebujete žádné profesionální fotoaparáty, stačí chytrý telefon/tablet se zabudovaným foťákem, zatažené počasí a pokud možno vyvarování se překážkám ve výhledu (lampy, stromy, značky). Pořád ale platí, že mnohem lepší je fotka s lampou než textura z Google Streetview. Podívejte se, jak vytvoří wooder část textury nádražní budovu u nás v Zelenči z několika mobilních fotek, které jsem vyfotil cestou ze školy:

Vaše fotky nám ušetří spoustu času a vás budou stát maximálně pár minut, které s focením a poslaním strávíte. Export a úprava textur z Google Streetview zabere u jedné stavby i tři hodiny, zatímco samotná práce v modelovacím programu jen okolo 30 minut. Navíc máte jedinečnou možnost přenést budovy z vašeho města nebo vesnice do OMSI, kde je uvidí spousta dalších lidí. Věnujte nám pár minut svého času a odměnou vám bude jedna z nejlepších map, které kdy do OMSI vznikly. Abych ale jen neřečnil a ukázal i výsledky naši práce, prohlédněte si několik snímků z mapy:

Co vás čeká v první verzi mapy, jak správně fotit budovy a o čem jste už rozhodli - nejen to, ale i další detaily naleznete v naší nové sekci OMSI.cz mapa, kterou naleznete v levé nabídce (popř. můžete kliknout ZDE). Tam se budou také objevovat aktuální informace, obrázky i ankety, podobně jako v tématu na našem fóru. Na úplný závěr pak přidávám aktuální dotazník, ve kterém hledáme inspiraci pro kruhový objezd, který zakončí čtyřproudou Masarykovu třídu:

Díky za váš čas!

Následují telegraficky dvě aktuality:

  • Praha - Modřany: reálná mapa Prahy od svého uplynutí získala již čtvrtý patch, aktuálně je ve verzi 1.4. Opraveno bylo chování AI, světelné křižovatky, HW náročnost, HOF soubory a další drobnosti. Přidána byla také linka 139, která jezdí po trase linky 205 dnes.
  • LOTUS - Simulator: Marcel a Janine, autoři OMSI, oficiálně oznámili vývoj nového projektu s názvem LOTUS, který by měl být následníkem OMSI a měl by kromě lepšího enginu a grafiky obsahovat nejen autobusy, ale i tramvaje, metro a příměstské vlaky, součástí bude i editor map. Vývoj můžete sledovat na FB stránce.

Dále tu pro vás mám snímky z blížící se nové verze placeného addonu Vídeň:

Na prvních šesti obrázcích si můžete prohlédnout zejména dva nové autobusy MAN NL 205 a MAN NG 235, jejich kokpity a interiéry. Na spodních čtyřech pak upravenou konečnou Kagran, zastávku Kraygasse, nový terminál Kagraner Platz a kousek z trasy nové linky 23A:

Ve čtvrtek ráno vyšel nový patch s označením 2.2.032. Ačkoliv autoři OMSI deklarovali, že OMSI budou i nadále podporovat, může se jednat o jeden z posledních updatů, který vyšel:

  • opraveno chybné spawnování AI vozidel
  • opraveno i chybné spawnování a chování AI autobusů, kdy např. u Rathaus Spandau často vznikaly dlouhé kolony (ve směru Reimerweg)
  • na základní mapě upraveno několik míst (jedná se vždy o drobné změny) - Klosterstraße, Altstadt Spandau, velký kruhový objezd u Altstadt Spandau, Blasewitzer Ring, Sandstraße, Falkenseer Chaussee/Siegener Straße a Ruhlebener Straße
  • opraven možný důvod chybné aktivace OMSI na Steamu

Pro dnešek je to vše, zapojte se do našeho projektu OMSI.cz mapy a brzy tady opět na viděnou!

Patch na SOR XN12 + várka WIP projektů
Rilian | 04.10.2015

Zdravím vás u další novinky, zde její obsah: konečně vydaný patch na vozy SOR XN12, video z tvorby Karosa Packu, obrázky z projektu balíku cestovních Karos, první představení mapy Lichtentanne a nový patch pro OMSI 2

Městský autobus SOR BN12 a meziměstský autobus SOR CN12 spatřily světlo světa před bezmála deseti měsíci, den před Štědrým dnem 2014. Oba modely vykazovaly poměrně velké množství nedostatků a brzy byl také slíben velký opravný patch, na kterém spolupracoval původní autor slujda se zkušeným scripterem Stefcem z našeho fóra. Bohužel vydání patche provázely komplikace a postupně se na něj tak nějak zapomnělo. To už ale nemůžeme říci o dnešním dni, kdy konečně vyšel a dovádí už tak dobré modely k dokonalosti. Tady je seznam opravených věcí od Stefca:

- opravené tlačidlá na palubke BN/CN
- opravená kasa  (zásuvka s peniazmi u CN, pridaný lístok Kurzstr Erm u BN/CN)
- upravený výkon motora
- automatická prevodovka ALLISON: skripty prevzaté z módu "Citybus Agora S" od Morphiho
- upravené prevody manuálnej prevodovky podľa ZF 6 AS 1010 BO
- nastavený ukazateľ paliva, teploty motora a otáčkomer
- pridané [light_enh] pre denné svietenie, zadné hmlovky, predné horné pozičky
- opravené pozície bočných pozičiek
- opravené prídavné pozičky
- opravené svetlá spiatočky u manuálnych verzií
- u BN sa znamenie STOP nad dverami rozsvieti len pri dverách, pri ktorých chce niekto vystúpiť
- opravený priesvitný text hodín bufiku v noci
- pridaný polovičný plyn cez klávesnicu (funkcia "throttle_half")
- opravené popisy
- nastavené svetlá v AI
- retardér aj cez klávesnicu
- opravený path stredných dverí u BN
- vonkajšia výstraha dverí sa rozsvecuje správne
- gong hlásenia odstránený - nedá sa inak vypnúť
- upravený pohyb dverí
- upravené zapínanie svetiel
- opravené zobrazovanie linky na vnútornom BUSE + podsvietenie vnútorného panelu
- spoločný priečinok hlásení (OMSI2)
- funkčné sklopné sedačky (OMSI2)
- upravené zapínanie vnútorného osvetlenia (6 - vodič, 7 - žiarovky, 8 - žiarivky)
- výstraha dverí podľa Karosy B951
- plošina nejde vyklopiť pri zatvorených dverách, a pri vyklopenej plošine sa nezatvoria dvere
- funkčné ABS
- radenie len so spojkou (manuál)
- animovaná radiaca páka (manuál) (podľa Karosy C954E - marty515)
- nad 10 km/h sa deaktivuje dopyt
- BUSTEC displej už nie je o zastávku vpredu
- pridaní stojaci cestujúci:
- kapacita BN: 31+6 sediacich, 32 stojacich, spolu: 69
- kapacita CN: 41+2 sediacich, 24 stojacich: spolu: 67
- upravené osvetlenie cestujúcich a osvetlenie interiéru
- opravený [mouseevent] pre zakúpenie zadných puklíc u CN
- tlač CP od kudla188
- opravená cesta k zvukom pre BN12 manuál
- obmedzené otvárenie dverí vodiča, aby nezasahovali do madiel
- upravený rozmer textu čísla linky a hodín na BUSTEC paneloch
- doplnené blokovanie rozjazdu pri otvorených 3. dverách (BN)
- Reklamy na BUSTEC displejoch je možné zmeniť v repainte ako "farbschema_ReklCN" resp. "farbschema_ReklBN"
- Poťahy sedadiel je možné zmeniť v repainte ako "farbschema_sedadlo" (CN) resp. "farbschema_sed" (BN)

Patch (resp. patch a jeho patch) stahujte v sekci Modely u vozů SOR XN12.

U českých autobusů zůstaneme i nadále, tentokrát ale s projektem Karosa Pack. Z něj už jsem vám několik obrázků a videí ukazoval, jedná se o plánovaný balík kloubových Karos B741, B941(E) a B961(E) od autorů lukasek1973 a vonShark. Test zvuků Karosy B941E si můžete prohlédnout zde:

Novinky pro vás mám i z projektu sady cestovních Karos od drivera37RUS. Ten se podle svých slov nyní věnuje pouze CZ a SK verzím vybraných vozů, aktuálně dokončil model C734.03:

Mapy mají v dnešní novince jen jednoho zástupce a tím je fiktivní německá mapa Lichtentanne od autorů Tristan98 a Perotinus. Má se odehrávat v 90. letech minulého století a typově půjde o mapu venkovskou (podobně jako Tettau) - úzké a klikaté silnice, malé vesničky a města a řídká frekvence spojů. Z plánované trojice linek je už první (8371) dvacetiminutová hotová. Obrázky vypadají velmi pěkně, posuďte sami:

Janine oznámila, že v průběhu začínajícího týdne vydají nový patch pro OMSI 2. Bližší informace ale zatím nebyly oznámeny. Nejen na toto se můžete těšit za pár dnů, připravujeme pro vás i novou sekci OMSI.cz mapa, kterou už možná znáte z našeho fóra. Více už brzy, budu se na vás opět těšit.

Sváteční
Rilian | 28.09.2015

Zdravím vás u sváteční novinky! Dnes si připomínáme svatého Václava, patrona české země, který byl před 1080 lety zavražděn svým bratrem Boleslavem ve Staré Boleslavi. 28. září tak slavíme jako Den české státnosti, což v důsledku znamená volný den a je to tak ideální čas přečíst si aktuality ze světa OMSI. Po delší době se dnes podíváme na nové screeny z WIP projektu Lemmental 2015, poprvé si ukážeme modelování autobusů Citybus O405 a O405G a zmíním i vydání nového placeného addonu Berlin X10. V závěru si prohlédneme další snímky z polského Bytomu a popíšu i další, poměrně revoluční, novinku z projektu Advanced Omnibus Driver. Pojďme na to!

Německá fiktivní mapa s množstvím linek, ale přesto detailně a pečlivě zpracovaná - to byl, je a bude Lemmental. Aktuální připravovaná verze se už zdá být finální a nalezneme v ní přes 20 řiditelných linek (včetně noční dopravy), které budou tvořit ucelený dopravní systém. Datum vydání je odhadnuto na konec letošního nebo začátek příštího roku.

Dalším německým projektem, který zde ale ještě nebyl prezentován, je dvojice autobusů Citybus O405 a O405G (kloubový). Autorem je Pedro a od počátku stavby nechává otevřenou otázku, zda budou modely nakonec zpoplatněny. Kvalita zpracování je na opravdu vysoké úrovni, což se odráží i na několikero kasách a palubních počítačích, které budou k dispozici, velmi dobře vymodelované palubní desce nebo úplně novému zpracování stékání dešťových kapech po sklech. Tvorba už se chýlí ke konci, poslední, co zbývá dodělat, jsou zvuky.

Minulý týden ve čtvrtek vyšel nový placený addon Berlin X10. Stojí 25 eur a cena zahrnuje přes 60 km silniční sítě s více než 120 zastávkami, 18 řiditelných linek (z toho kompletní X10, 115, 625 a 626) a v neposlední řadě i dvoupatrový autobus MAN Doppeldecker 05, nám známý spíše jako MAN Lion's City DD. Protože addon nevlastním, nemohu ho objektivně zhodnotit, nicméně ze zveřejněných screenů a videí lze odhadnout, že cena úplně neodpovídá kvalitě zpracování. Jedná se vlastně o druhý Berlín, jen v jiné části, což už samo o sobě není úplně atraktivní pro české hráče. Silniční síť realitě, zdá se, odpovídá, bylo dokonce vymodelováno přes 100 nových objektů, ale fanoušky si v Česku a na Slovensku bude pravděpodobně hledat jen velmi ztěžka. Chcete-li si vytvořit vlastní názor, zhlédněte následující video z jízdy linkou X10 a posuďte sami, zda addon stojí za koupi či nikoliv.

Nové snímky zveřejnil i autor reálné polské mapy Bytom, které jsem se věnoval v několika minulých článcích. V nich jsem vám ukázal skoro celou část trasy od autobusového nádraží přes místní část Karb až k dálnici, která nás přivede k nákupnímu centru Atrium Plejada. Dotyčný chrám konzumu ale zatím hotový nebyl, což se nyní změnilo a vy si ho můžete prohlédnout spolu s přilehlými parkovišti:

A na závěr opět informace z projektu Advanced Omnibus Simulator. Už dříve jsme si ukázali integrovaný chat ve hře, částečný multiplayer, garáže neboli obdobu virtuálního dopravního podniku či pracoviště řidiče jako zaměstnance VDP. Nyní odhalil autor PeDePe další novinku - zobrazení aktuální trasy a polohy ostatních hráčů na jednoduchém schématu.

V praxi to funguje tak, že se vám zobrazí trasa linky, kterou právě obsluhujete, spolu se zastávkami (je pamatováno i na odlišnou vzdálenost mezi nimi) a dalšími hráči, kteří jezdí na stejné mapě. Jak už bylo řečeno dříve, OMSI neumí klasickou verzi multiplayeru a hráči se navzájem mezi sebou nemohou vidět, nyní budou tedy alespoň vědět, že nejezdí úplně „sami“. Tato funkce bude kompatibilní se všemi mapami. Program by měl vyjít v průběhu podzimu.

Tak to je ode mě vše, přeji vám hezké prožití svátečního dne a u další novinky brzy na shledanou.

« | 17 8 9 10 11 12 13115 | »

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.