Objednat OMSI 2!

1 290,- Kč
OBJEDNAT ZDE!

Addony do OMSI



Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Novinky a aktualizace
Patch na SOR XN12 + várka WIP projektů
Rilian | 04.10.2015

Zdravím vás u další novinky, zde její obsah: konečně vydaný patch na vozy SOR XN12, video z tvorby Karosa Packu, obrázky z projektu balíku cestovních Karos, první představení mapy Lichtentanne a nový patch pro OMSI 2

Městský autobus SOR BN12 a meziměstský autobus SOR CN12 spatřily světlo světa před bezmála deseti měsíci, den před Štědrým dnem 2014. Oba modely vykazovaly poměrně velké množství nedostatků a brzy byl také slíben velký opravný patch, na kterém spolupracoval původní autor slujda se zkušeným scripterem Stefcem z našeho fóra. Bohužel vydání patche provázely komplikace a postupně se na něj tak nějak zapomnělo. To už ale nemůžeme říci o dnešním dni, kdy konečně vyšel a dovádí už tak dobré modely k dokonalosti. Tady je seznam opravených věcí od Stefca:

- opravené tlačidlá na palubke BN/CN
- opravená kasa  (zásuvka s peniazmi u CN, pridaný lístok Kurzstr Erm u BN/CN)
- upravený výkon motora
- automatická prevodovka ALLISON: skripty prevzaté z módu "Citybus Agora S" od Morphiho
- upravené prevody manuálnej prevodovky podľa ZF 6 AS 1010 BO
- nastavený ukazateľ paliva, teploty motora a otáčkomer
- pridané [light_enh] pre denné svietenie, zadné hmlovky, predné horné pozičky
- opravené pozície bočných pozičiek
- opravené prídavné pozičky
- opravené svetlá spiatočky u manuálnych verzií
- u BN sa znamenie STOP nad dverami rozsvieti len pri dverách, pri ktorých chce niekto vystúpiť
- opravený priesvitný text hodín bufiku v noci
- pridaný polovičný plyn cez klávesnicu (funkcia "throttle_half")
- opravené popisy
- nastavené svetlá v AI
- retardér aj cez klávesnicu
- opravený path stredných dverí u BN
- vonkajšia výstraha dverí sa rozsvecuje správne
- gong hlásenia odstránený - nedá sa inak vypnúť
- upravený pohyb dverí
- upravené zapínanie svetiel
- opravené zobrazovanie linky na vnútornom BUSE + podsvietenie vnútorného panelu
- spoločný priečinok hlásení (OMSI2)
- funkčné sklopné sedačky (OMSI2)
- upravené zapínanie vnútorného osvetlenia (6 - vodič, 7 - žiarovky, 8 - žiarivky)
- výstraha dverí podľa Karosy B951
- plošina nejde vyklopiť pri zatvorených dverách, a pri vyklopenej plošine sa nezatvoria dvere
- funkčné ABS
- radenie len so spojkou (manuál)
- animovaná radiaca páka (manuál) (podľa Karosy C954E - marty515)
- nad 10 km/h sa deaktivuje dopyt
- BUSTEC displej už nie je o zastávku vpredu
- pridaní stojaci cestujúci:
- kapacita BN: 31+6 sediacich, 32 stojacich, spolu: 69
- kapacita CN: 41+2 sediacich, 24 stojacich: spolu: 67
- upravené osvetlenie cestujúcich a osvetlenie interiéru
- opravený [mouseevent] pre zakúpenie zadných puklíc u CN
- tlač CP od kudla188
- opravená cesta k zvukom pre BN12 manuál
- obmedzené otvárenie dverí vodiča, aby nezasahovali do madiel
- upravený rozmer textu čísla linky a hodín na BUSTEC paneloch
- doplnené blokovanie rozjazdu pri otvorených 3. dverách (BN)
- Reklamy na BUSTEC displejoch je možné zmeniť v repainte ako "farbschema_ReklCN" resp. "farbschema_ReklBN"
- Poťahy sedadiel je možné zmeniť v repainte ako "farbschema_sedadlo" (CN) resp. "farbschema_sed" (BN)

Patch (resp. patch a jeho patch) stahujte v sekci Modely u vozů SOR XN12.

U českých autobusů zůstaneme i nadále, tentokrát ale s projektem Karosa Pack. Z něj už jsem vám několik obrázků a videí ukazoval, jedná se o plánovaný balík kloubových Karos B741, B941(E) a B961(E) od autorů lukasek1973 a vonShark. Test zvuků Karosy B941E si můžete prohlédnout zde:

Novinky pro vás mám i z projektu sady cestovních Karos od drivera37RUS. Ten se podle svých slov nyní věnuje pouze CZ a SK verzím vybraných vozů, aktuálně dokončil model C734.03:

Mapy mají v dnešní novince jen jednoho zástupce a tím je fiktivní německá mapa Lichtentanne od autorů Tristan98 a Perotinus. Má se odehrávat v 90. letech minulého století a typově půjde o mapu venkovskou (podobně jako Tettau) - úzké a klikaté silnice, malé vesničky a města a řídká frekvence spojů. Z plánované trojice linek je už první (8371) dvacetiminutová hotová. Obrázky vypadají velmi pěkně, posuďte sami:

Janine oznámila, že v průběhu začínajícího týdne vydají nový patch pro OMSI 2. Bližší informace ale zatím nebyly oznámeny. Nejen na toto se můžete těšit za pár dnů, připravujeme pro vás i novou sekci OMSI.cz mapa, kterou už možná znáte z našeho fóra. Více už brzy, budu se na vás opět těšit.

Sváteční
Rilian | 28.09.2015

Zdravím vás u sváteční novinky! Dnes si připomínáme svatého Václava, patrona české země, který byl před 1080 lety zavražděn svým bratrem Boleslavem ve Staré Boleslavi. 28. září tak slavíme jako Den české státnosti, což v důsledku znamená volný den a je to tak ideální čas přečíst si aktuality ze světa OMSI. Po delší době se dnes podíváme na nové screeny z WIP projektu Lemmental 2015, poprvé si ukážeme modelování autobusů Citybus O405 a O405G a zmíním i vydání nového placeného addonu Berlin X10. V závěru si prohlédneme další snímky z polského Bytomu a popíšu i další, poměrně revoluční, novinku z projektu Advanced Omnibus Driver. Pojďme na to!

Německá fiktivní mapa s množstvím linek, ale přesto detailně a pečlivě zpracovaná - to byl, je a bude Lemmental. Aktuální připravovaná verze se už zdá být finální a nalezneme v ní přes 20 řiditelných linek (včetně noční dopravy), které budou tvořit ucelený dopravní systém. Datum vydání je odhadnuto na konec letošního nebo začátek příštího roku.

Dalším německým projektem, který zde ale ještě nebyl prezentován, je dvojice autobusů Citybus O405 a O405G (kloubový). Autorem je Pedro a od počátku stavby nechává otevřenou otázku, zda budou modely nakonec zpoplatněny. Kvalita zpracování je na opravdu vysoké úrovni, což se odráží i na několikero kasách a palubních počítačích, které budou k dispozici, velmi dobře vymodelované palubní desce nebo úplně novému zpracování stékání dešťových kapech po sklech. Tvorba už se chýlí ke konci, poslední, co zbývá dodělat, jsou zvuky.

Minulý týden ve čtvrtek vyšel nový placený addon Berlin X10. Stojí 25 eur a cena zahrnuje přes 60 km silniční sítě s více než 120 zastávkami, 18 řiditelných linek (z toho kompletní X10, 115, 625 a 626) a v neposlední řadě i dvoupatrový autobus MAN Doppeldecker 05, nám známý spíše jako MAN Lion's City DD. Protože addon nevlastním, nemohu ho objektivně zhodnotit, nicméně ze zveřejněných screenů a videí lze odhadnout, že cena úplně neodpovídá kvalitě zpracování. Jedná se vlastně o druhý Berlín, jen v jiné části, což už samo o sobě není úplně atraktivní pro české hráče. Silniční síť realitě, zdá se, odpovídá, bylo dokonce vymodelováno přes 100 nových objektů, ale fanoušky si v Česku a na Slovensku bude pravděpodobně hledat jen velmi ztěžka. Chcete-li si vytvořit vlastní názor, zhlédněte následující video z jízdy linkou X10 a posuďte sami, zda addon stojí za koupi či nikoliv.

Nové snímky zveřejnil i autor reálné polské mapy Bytom, které jsem se věnoval v několika minulých článcích. V nich jsem vám ukázal skoro celou část trasy od autobusového nádraží přes místní část Karb až k dálnici, která nás přivede k nákupnímu centru Atrium Plejada. Dotyčný chrám konzumu ale zatím hotový nebyl, což se nyní změnilo a vy si ho můžete prohlédnout spolu s přilehlými parkovišti:

A na závěr opět informace z projektu Advanced Omnibus Simulator. Už dříve jsme si ukázali integrovaný chat ve hře, částečný multiplayer, garáže neboli obdobu virtuálního dopravního podniku či pracoviště řidiče jako zaměstnance VDP. Nyní odhalil autor PeDePe další novinku - zobrazení aktuální trasy a polohy ostatních hráčů na jednoduchém schématu.

V praxi to funguje tak, že se vám zobrazí trasa linky, kterou právě obsluhujete, spolu se zastávkami (je pamatováno i na odlišnou vzdálenost mezi nimi) a dalšími hráči, kteří jezdí na stejné mapě. Jak už bylo řečeno dříve, OMSI neumí klasickou verzi multiplayeru a hráči se navzájem mezi sebou nemohou vidět, nyní budou tedy alespoň vědět, že nejezdí úplně „sami“. Tato funkce bude kompatibilní se všemi mapami. Program by měl vyjít v průběhu podzimu.

Tak to je ode mě vše, přeji vám hezké prožití svátečního dne a u další novinky brzy na shledanou.

Recenze Dolních Kounic 2.1 a Harburgu + obrázky z vývoje Karosy C734
Rilian | 23.09.2015

Zdravím vás u první podzimní novinky a nabízím dnes jednu nečekanou a jednu slíbenou recenzi map a navrch k nim ještě nové obrázky z tvorby sady cestovních Karos, kterou tvoří ruský autor driver37RUS

Zcela nečekaně vyšla před pár dny nová verze reálné české mapy Dolní Kounice z prostředí moravského města a vesnic. K původní lince 512 přibyla část linky 154, která vede z Dolních Kounic do Moravských Bránic a trvá okolo 15 minut (je tedy o něco delší něž 512). Trasa samotná je zajímavá a linka se s původním 512 stýká vlastně jen na konečné zastávce Dolní Kounice, Masarykovo náměstí, poté zahýbá doleva a míří k první zastávce Dolní Kounice, Skalní, která je na dohled od kraje městečka. 

Po zdolání pár zatáček přijíždíte do vesnice Nové Bránice, kde obloužíte dvě zastávky (jedna je tradičně u školy) a pokračujete po mostě přes řeku Jihlavu k Moravským Bránicím. Ještě před nimi vás ale čeká zastávka Moravské Bránice, rozcestí 1.0.

Poslední vesnicí, kterou budete projíždět a kde i svou jízdu zakončíte, jsou již výše zmíněné Moravské Bránice. Zde je zastávka nejdříve dole v obci (u školy) a potom vystoupáte po táhlém kopci k železniční stanici, odkud odjíždí vlaky směr Miroslav či Brno. 

Nyní již ke zpracování mapy. Silniční síť je reálná a tvoří tak významné plus, horší je už s použitím objektům. Ačkoliv je zejména v Dolních Kounicích řada reálných objektů, které zlepšují dojem z mapy, v ostatních vesnicích už tomu tak není a navíc jsou všechny silnice lemovány původními rodinnými domy z Berlína, což se po chvilce omrzí a nebýt zmíněné silniční sítě, nebyla by mapa tak atraktivní. Světlou stránkou toho je ale opravdu nízká HW náročnost a mapu tak rozjedete i na slabších sestavách. Navíc moravský venkov je z mapky i přes původní objekty opravdu cítit a v záplavě detailních německých městských map se jedná o velmi příjemnou změnu. Záporně ale hodnotím příliš volné jízdní doby, kdy i při jízdě mimo obec kolem 50 km/h čekáte na některých zastávkách 1 až 2 minuty. Autor dle svých slov vycházel z JŘ z roku 2013, které byly opravdu velmi volné a cesta z Dolních Kounic do Moravských Bránic trvala 16 minut (tedy jako ve hře). Podle aktuálního JŘ ale cesta trvá minut deset, což mnohem více odpovídá skutečnosti. I přes tento nedostatek lze ale mapu doporučit, zvláště pokud hledáte klidné prostředí moravského venkova. 

Druhou recenzovanou mapou je reálná mapa Hamburg - Harburg s linkou 142. Pokud byste čekali kopii linky 109, musím vás zklamat, protože oproti původnímu placenému Hamburku je toto opravdu slabý odvar. Linka 142 začíná na autobusovém nádraží Harburg, odkud pokračuje kolem radnice a přes nádraží Heimfeld (kde je přestup na vlaky) do vilové čtvrti na okraji Hamburku na konečnou AK Harburg (Asklepios Klinik Harburg). Celá trasa trvá asi 15 minut a interval ve špičkách dosahuje pěti minut, což bohužel není v mapě zohledněno. Zohledněna není ani příliš realita, celé město působí prázdně a nezáživně, použity jsou víceméně původní objekty a silnice, ve velkém množství se zde nachází i křižovatky z addonu Simple Streets. Atraktivní může být mapa tak snad jen pro místní, neboť ani zdaleka nedosahuje standardů roku 2015. Na obrázcích jsou zachyceny alespoň trochu zajímavá místa, na prvním a posledním obě konečné zastávky. Ale abych jen nekritizoval, kladně hodnotím reálná hlášení zastávek a částečnou snahu o zachování reálné předlohy. Pokud si chcete zajezdit po Hamburku, raději zvolte originální addon Hamburg Day and Night.

A protože už jsme tu dlouho neměli fotky nějakého autobusu, přidávám dnes fotky z vývoje balíku cestovních Karos od drivera37RUS. Ten dokončil českou verzi podtypu C734.00:

To je pro dnešek vše, přeju vám hezký zbytek týdne!

Datum vydání pokračování Vídně a recenze Walbrzychu 2
Rilian | 19.09.2015

Po čtyřech měsících ticha se konečně objevila informace o vydání pokračování úspěšného placeného addonu Vídeň. Kdy vyjde a co bude obsahovat se dočtete níže, stejně jako i hodnocení druhé verze reálné polské mapy Wałbrzych. Pojďme na to!

Ještě před Vídní tu ale pro vás mám malé doplnění k tento týden vydané polofiktivní mapě Modřany od pepdola. Na našem fóru se sešla řada návrhů na její vylepšení či opravu chyb, a proto se její autor rozhodl vydat první opravný patch ve středu 30. září. Do té doby stále sbírá podněty od hráčů a i vy je můžete přidat v tématu na fóru.

Teď už ale k dlouho očekávanému oznámení vydání druhé verze populární mapy Vídně. To stanovili její autoři na FB stránce projektu na konec října letošního roku a zároveň ukázali všechny autobusy, na které se můžeme těšit:

Mapy vyjdou vlastně dvě - Vídeň 1, což bude vylepšení stávající linky 24A, a Vídeň 2, které bude obsahovat zbrusu novou linku 23A. Ve Vídni 1 se můžeme těšit na:

  • vysokopodlažní autobus LU 200 M11 (již v první verzi)
  • nízkopodlažní autobus NL 205 M12
  • linku 24A v trase do roku 2005 (již v první verzi)
  • linku 24A v trase od roku 2006 (zkrácení na Kagraner Platz)
  • maximální autentičnost (budovy, silniční síť)
  • dvě AI tramvaje + metro
  • nové nákladní vozy a motorky (jako AI)
  • originální hlášení zastávek, jízdní řády

Ve Vídni 2 potom na:

  • vysokopodlažní autobus GU 240 M18 (jako AI už v původní verzi)
  • nízkopodlažní autobus NG 235 M18
  • linku 23A v trase do roku 2005 (Kagran - Hirschstetten am Heidjöchl)
  • linku 23A v trase od roku 2006 (Kagraner Platz – Hausfeldstraße)
  • podobně jako ve Vídni 1 reálné budovy, objekty, silniční síť, tramvaje, hlášení zastávek, jízdní řády, nákladní vozy a motorky
  • příměstský vlak BR 4020 a lokomotivu Taurus 

A známe už i oficiální ceník:

  • samostatně Vídeň 1 NEBO Vídeň 2 ....... 25 EUR (krabicová verze 30 EUR)
  • upgrade na novou Vídeň 1 ....................... 5 EUR (pro majitele původní verze)
  • balíček Vídně 1 + 2 .................................... 40 EUR (krabicová verze 50 EUR)

V brzké době by také měly být zveřejněny nové screeny spolu s trailerem.

Z Rakousko do Polska, z Vídně do Wałbrzychu. Do města, o kterém se v průběhu prázdnin mluvilo zejména v souvislosti se ztraceným zlatým vlakem nacistů, který by se měl nacházet v některém z podzemních tunelů pod městem. I ve hře se přeneseme do minulosti, nikoliv ale do roku 1945, nýbrž do druhé poloviny 90. let, kterou autor mapy dalbiev zachytil. Wałbrzych se nachází asi 10 km od českých hranic a má charakter průmyslového města. Vedle řady zkrachovalých závodů je ještě stále funkční porcelánka (u které zastavuje i MHD), jejíž výrobky jsou ceněny mezi sběrateli. Stav silnic i města skvěle odpovídá zvolené době a oproti moderním německým mapám je to výrazná změna.

K dispozici jsou dvě linky (kratší 10 a delší 14) jedoucí část trasy spolu. Desítka spojuje odlehlou točnu Konradow s „centrem“ města - Placem Grunwaldzki a řadí se mezi méně vytížené. Oproti tomu čtrnáctka jezdí mezi malou točnou Beethovena (rovněž na okraji města), projíždí kolem průmyslových podniků, střetává se s linkou 10 na Placu Grunwaldzki, pokračuje s ní několik zastávek a nakonec zamíří do vedlejší vesničky Szawno Zdrój, kde se nachází lázně.  Obě linky mají různorodý a nepravidelný interval a nejvíce se na ně hodí vozy značky Solaris. Jako AI vozidla zde ale jezdí původní MANy v berlínském nátěru, což kvalitu trochu sráží.

Plusem je i relativní HW nenáročnost, takže se na mapě projedete i se slabšími sestavami, záporně musím ohodnotit chování AI, která se na některých křižovatkách chová nepředvídatelně a často vám vjede do cesty. Jízdní doby jsou ale poměrně benevolentní (zvláště mimo špičku když jezdí méně aut) a je lepší jezdit pomaleji, hlavně pokud vidíte větší křižovatku bez semaforů. Na trase linky 10 se na kopci směrem Konradow za zastávkou Miloszna objevuje neviditelná stěna, která je způsobena špatně umísteným pozadím se scenérií. Opravu si můžete stáhnout buď na fóru nebo u mapy v sekci Download. 

Mapa nepůsobí jako město duchů, přesto má zvláštní a osobitou atmosféru. Máte-li ale rádi prostředí starých a zanedbaných míst, je Wałbrzych právě pro vás. Přeju vám hezký víkend!

« | 17 8 9 10 11 12 13114 | »

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.