Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Novinky a aktualizace
Recenze Vídně
Rilian | 13.11.2015

Zdravím vás u slibované recenze. V ní se zaměříme na nejnovější placený addon, který vyšel včera v dopoledních hodinách - Vídeň 1 a 2. Jednička je vlastně mapa staronová, protože už vyšla dříve jako samostatný addon, který obsahoval autobusovou linku 24A a vysokopodlažní vůz LU 200. Aktuální pokračování, které je pro majitele původní verze za zvýhodněnou cenu 10 eur, kromě toho obsahuje i nízkopodlažní autobus NL 205. Tolik krátce k vysvětlení, proč vlastně znovu ukazují linku 24A jako nový addon a nyní už pojďme podrobně na hodnocení.

Měl jsem v plánu pořídit si kromě Vídně 2 i upgrade Vídně 1, protože jsem si ji asi před rokem koupil na Steamu a chtěl jsem vyzkoušet i její novou vylepšenou verzi. To se ale ukázalo jako problém, protože jediná možnost zakoupit jedničku za zvýhodněnou cenu je přes zadání sériového čísla v eshopu Aerosoftu, které jsem ale na Steamu ani na účtence nikde nenašel, a autoři Vídně mi zatím nedokázali odpovědět. Pokud jste na tom tedy stejně jako já, raději s upgradem počkejte, protože nezadáte-li sériové číslo, naúčtuje vám Aerosoft plnou cenu. Hodnotit tak můžu pouze Vídeň 2, která jako hlavní taháky obsahuje zbrusu novou linku 23A, kloubový nízkopodlažní autobus MAN NG 235 a kloubový vysokopodlažní autobus GU 240

Linka 23A je k dispozici ve dvou trasách - první (do roku 2005) vede z všem dobře známého Kagranu do točny Hirschstetten am Heidjöchl, druhá (od roku 2006) je zkrácena do nově otevřeného terminálu Kagraner Platz a točna u železničního nádraží se nyní jmenuje Hausfeldstraße - obě trasy pak tvoří dvě samostatné mapy. Na prvním obrázku si můžete prohlédnout právě Kagraner Platz, kde je nově ukončeno několik linek (vedle 23A i 24A nebo 31A) a ve špičkách zde bývá docela plno. Po jeho opuštění pokračuje 23A do zastávky Kraygasse a po chvíli se odděluje od 24A a zahýbá doprava do čtvrti Hirschtetten.

Následně jede po ulici Hirschtettner Straße a za velkou světelnou křižovatkou podjíždí dálnici A23 a dále se noří do obytné zástavby. Na druhém obrázku je potom z blinkrů patrné, že míjí odbočku do čtvrtě Stadlau a míří k zastávce Hirschtetten Ort, kde končí několik spojů. Ta se nachází na spodním levém obrázku.

Linka dále pokračuje po ulici Quaden Straße, až se z ní po několika zastávkách odpojí doleva, aby obsloužila několik škol v okolí zastávky Prinzgasse. Záhy se vydává doprava, na malém kruhovém objezdu přejíždí Quaden Straße a s předposlední zatáčkou a křižovatkou na trase se vydává ulicí Am Heidjöchl k železniční trati (v horní dvojici na obrázku vpravo).

Potom už zbývá překonat jen poslední docela prudkou zatáčku a naskytne se vám pohled na malou točnu Hausfeldstraße (dříve Hirschstetten am Heidjöchl). Zde zastavují nebo končí osobní vlaky a rychlíky, v současnosti zde zastavují i některé soupravy směr Bratislava. Na posledních dvou obrázcích z trasy si můžete ještě prohlédnout zajímavý nájezd na ulici Kagraner Platz ve směru Kagraner Platz (kde se 23A opět setkává s 24A) a ještě jeden pohled na terminál i se starými tramvajemi.

S nadsázkou by se dalo říci, že reálné mapy s reálnými linkami jsou často také jejich pomníčkem. Podobně jako linky 219 a 235 v Praze, i ve Vídni už dnes linka 23A neexistuje a byla zrušena bez náhrady, zejména proto, že skoro stoprocentně kopírovala trasu metra. Linka 24A zase už dnes neobsluhuje Invalidensiedlung, kam ve hře ještě každý druhý spoj zajíždí.

Druhou velkou součástí addonu jsou dva nové kloubové autobusy. Vysokopodlažní GU 240 je považován za posledního zástupce staré generace, nízkopodlažní NG 235 zase za prvního nástupce nové, moderní generace. Oba dva mají své kratší bratříčky, kteří jezdí na lince 24A. Všechny čtyři modely jsou ale výborně zpracované, není ani co vytknout po zvukové stránce, kde obzvláště podařené jsou zvuky klaksonu a brzd u nízkopodlažních vozů. Kloub se také chová velmi reálně, zbytečně nevybočuje a nezasahuje tak třeba obrubník nebo v protisměru jedoucí vozidla. Jak už je pro Vídeň typické, autobusy mají automatické dveře, které si cestující otevírají sami a které se po čase samy zavřou. K tomu se pojí zcela nová funkce v OMSI, a to nutnost udržovat čisté senzory pohybu, které jsou umístěné na dveřích. Zejména ve špatném počasí se rychle zanáší a nečistoty nedovolují dveřím, aby se zavřely. Musíte tak přepnout do pohledu F4 a senzory kliknutím vyčistit.

I sama mapa naplnila očekávání. Linka 23A trvá kolem 18 minut a má na své trase 20 zastávek, linka 24A je delší asi o 3 km se stejným počtem zastávek. HW náročnost je srovnatelná s původní Vídní, nicméně je třeba počítat, že mapa se řadí spíše k více než méně náročným. Za celou dobu mi ale nekleslo FPS pod 20 snímků. Pokud se vám líbila první Vídeň, je i její pokračování tím, do čeho se vyplatí investovat. Jako každá mapa má určité nedostatky, nicméně ty budou jistě časem odstraněny. S velkými potížemi se nesetkáte ani při kontaktu s AI, kladem jsou i dobře naanimovaní a nazvučení motorkáři, kteří se po mapě prohání. Jízdní řády jsou sestaveny naprosto perfektně, nikde nebudete čekat a spíše budete nabírat menší zpoždění, protože na trasách je spousta semaforů a přechodů pro chodce, kde se snadno na chvíli zaseknete. 

Co dodat závěrem? Snad jen tolik, že za 25 eur dostanete solidní mapu a hodně solidní autobusy, které vás jen tak neomrzí a navíc zabaví i v delším horizontu než jeden víkend. Addon si lze koupit zejména na internetových obchodech Aerosoft nebo Steam za víceméně totožnou cenu 25 eur za e-vydání, 30 eur za krabičku, v nabídce je i balík obou map za 40 eur v e-podobě a 50 eur za krabičky. Snad vám byla recenze nápomocná a já se budu těšit zase u další novinky, tentokrát snad opět z OMSI.cz mapy. Hezký víkend s Vídní!

Stream z Vídně
Rilian | 11.11.2015

Den před vydáním placeného addonu Vídeň pro nás jeho autoři nachystali živý stream, na kterém si budete moci prohlédnout jak mapu, tak velmi podrobně všechny autobusy! Budete tak mít jedinečnou příležitost vidět addon ještě předtím, než si ho případně zakoupíte. Nestihnete-li stream, nezoufejte. Už v pátek si u nás totiž budete moci přečíst obsáhlou recenzi obou dvou map.

Odložení vydání Vídně
Rilian | 04.11.2015

Dobrý večer, milí návštěvníci, mám tu dodatek k dnešní novince, který bohužel není veselý. Kvůli problémům s instalací addonu Vídeň, které zjistil Aerosoft, musí být posunuto datum vydání o jeden týden na čtvrtek 12. 11. 2015. Koupit si ho potom budete moct jak na Aerosoftu, tak na Steamu.

Polské WIP projekty
Rilian | 04.11.2015

Dobrý den! V půli týdne, den před vydáním pokračování Vídně, tu pro vás mám slibovanou várku polských WIP projektů, jejichž většina se už blíží svému vydání. Začneme reálnými mapami Bytom a Bydgoszcz, potom se podíváme na autobus Solbus SN11M a nakonec i na fiktivní mapu Pilsko - Polanowice.

O prvních dvou projektech jsem zde už mnohokrát psal. V Bytomu (autoři eSeL, OGON) se projedeme linkou 750 z autobusového a vlakového nádraží k nákupnímu centru Atrium Plejada, které si můžete prohlédnout na nejnovější fotce. Důležité je zejména tím, že je to poslední úsek mapy, který zbývá postavit. Následovat už budou jen finální úpravy, tvorba AI listu a jízdních řádů, mapa by měla vyjít do konce letošního roku.

O trochu dále k vydání má druhá polská reálná mapa Bydgoszcz, jejímž hlavním autorem je Kuba!. Ten plánuje linku 70 v trase Wyścigowa - Nad Wisła o délce cca 23 minut. U autobusové a tramvajové konečné Wyścigowa nyní probíhají poslední práce a z jejího okolí jsou také nejnovější fotky:




Solbus SN11M je dalším projektem polského autora Nick™, přičemž jeho první model Solaris Alpino 8,6 se zrovna dvakrát nepovedl. Nový model ale vypadá mnohem lépe. Je to autobus vyráběný od roku 2006 polskou firmou Solbus určený pro městský provoz. Vychází z autobusu Solbus 9,5, jehož výroba ale byla po sporech s českou firmou SOR Libchavy zastavena, a Solbus SN11M (dnes označovaný jako Solbus Solcity 11) se stal jeho nástupcem. Datum vydání pro OMSI zatím není známé.



Poslední projektem je fiktivní mapa Pilsko-Polanowice, rovněž od eSeLa (autora Bytomu). Protože na Bytom nyní pracuje jeho kolega, postavil v mezičase tuto dobře vypadající mapku. Měla by na ní být jedna linka s dobou jízdy okolo 15 minut. Do dokončení zbývá kolem 500 metrů, takže by mohla podobně jako Bytom vyjít ještě letos.








Tolik k polským WIP projektům, již zítra vychází pokračování placeného addonu Vídeň a hned v pátek si zde budete moci přečíst obsáhlou recenzi obou jeho částí. Do té doby se mějte fajn a na viděnou v pátek!

« | 15 6 7 8 9 10 11115 | »

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.