Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

LotusSim.cz - oficiální CZ/SK portál hry LOTUS

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Novinky a aktualizace
Recenze Dolních Kounic 2.1 a Harburgu + obrázky z vývoje Karosy C734
Rilian | 23.09.2015

Zdravím vás u první podzimní novinky a nabízím dnes jednu nečekanou a jednu slíbenou recenzi map a navrch k nim ještě nové obrázky z tvorby sady cestovních Karos, kterou tvoří ruský autor driver37RUS

Zcela nečekaně vyšla před pár dny nová verze reálné české mapy Dolní Kounice z prostředí moravského města a vesnic. K původní lince 512 přibyla část linky 154, která vede z Dolních Kounic do Moravských Bránic a trvá okolo 15 minut (je tedy o něco delší něž 512). Trasa samotná je zajímavá a linka se s původním 512 stýká vlastně jen na konečné zastávce Dolní Kounice, Masarykovo náměstí, poté zahýbá doleva a míří k první zastávce Dolní Kounice, Skalní, která je na dohled od kraje městečka. 

Po zdolání pár zatáček přijíždíte do vesnice Nové Bránice, kde obloužíte dvě zastávky (jedna je tradičně u školy) a pokračujete po mostě přes řeku Jihlavu k Moravským Bránicím. Ještě před nimi vás ale čeká zastávka Moravské Bránice, rozcestí 1.0.

Poslední vesnicí, kterou budete projíždět a kde i svou jízdu zakončíte, jsou již výše zmíněné Moravské Bránice. Zde je zastávka nejdříve dole v obci (u školy) a potom vystoupáte po táhlém kopci k železniční stanici, odkud odjíždí vlaky směr Miroslav či Brno. 

Nyní již ke zpracování mapy. Silniční síť je reálná a tvoří tak významné plus, horší je už s použitím objektům. Ačkoliv je zejména v Dolních Kounicích řada reálných objektů, které zlepšují dojem z mapy, v ostatních vesnicích už tomu tak není a navíc jsou všechny silnice lemovány původními rodinnými domy z Berlína, což se po chvilce omrzí a nebýt zmíněné silniční sítě, nebyla by mapa tak atraktivní. Světlou stránkou toho je ale opravdu nízká HW náročnost a mapu tak rozjedete i na slabších sestavách. Navíc moravský venkov je z mapky i přes původní objekty opravdu cítit a v záplavě detailních německých městských map se jedná o velmi příjemnou změnu. Záporně ale hodnotím příliš volné jízdní doby, kdy i při jízdě mimo obec kolem 50 km/h čekáte na některých zastávkách 1 až 2 minuty. Autor dle svých slov vycházel z JŘ z roku 2013, které byly opravdu velmi volné a cesta z Dolních Kounic do Moravských Bránic trvala 16 minut (tedy jako ve hře). Podle aktuálního JŘ ale cesta trvá minut deset, což mnohem více odpovídá skutečnosti. I přes tento nedostatek lze ale mapu doporučit, zvláště pokud hledáte klidné prostředí moravského venkova. 

Druhou recenzovanou mapou je reálná mapa Hamburg - Harburg s linkou 142. Pokud byste čekali kopii linky 109, musím vás zklamat, protože oproti původnímu placenému Hamburku je toto opravdu slabý odvar. Linka 142 začíná na autobusovém nádraží Harburg, odkud pokračuje kolem radnice a přes nádraží Heimfeld (kde je přestup na vlaky) do vilové čtvrti na okraji Hamburku na konečnou AK Harburg (Asklepios Klinik Harburg). Celá trasa trvá asi 15 minut a interval ve špičkách dosahuje pěti minut, což bohužel není v mapě zohledněno. Zohledněna není ani příliš realita, celé město působí prázdně a nezáživně, použity jsou víceméně původní objekty a silnice, ve velkém množství se zde nachází i křižovatky z addonu Simple Streets. Atraktivní může být mapa tak snad jen pro místní, neboť ani zdaleka nedosahuje standardů roku 2015. Na obrázcích jsou zachyceny alespoň trochu zajímavá místa, na prvním a posledním obě konečné zastávky. Ale abych jen nekritizoval, kladně hodnotím reálná hlášení zastávek a částečnou snahu o zachování reálné předlohy. Pokud si chcete zajezdit po Hamburku, raději zvolte originální addon Hamburg Day and Night.

A protože už jsme tu dlouho neměli fotky nějakého autobusu, přidávám dnes fotky z vývoje balíku cestovních Karos od drivera37RUS. Ten dokončil českou verzi podtypu C734.00:

To je pro dnešek vše, přeju vám hezký zbytek týdne!

Datum vydání pokračování Vídně a recenze Walbrzychu 2
Rilian | 19.09.2015

Po čtyřech měsících ticha se konečně objevila informace o vydání pokračování úspěšného placeného addonu Vídeň. Kdy vyjde a co bude obsahovat se dočtete níže, stejně jako i hodnocení druhé verze reálné polské mapy Wałbrzych. Pojďme na to!

Ještě před Vídní tu ale pro vás mám malé doplnění k tento týden vydané polofiktivní mapě Modřany od pepdola. Na našem fóru se sešla řada návrhů na její vylepšení či opravu chyb, a proto se její autor rozhodl vydat první opravný patch ve středu 30. září. Do té doby stále sbírá podněty od hráčů a i vy je můžete přidat v tématu na fóru.

Teď už ale k dlouho očekávanému oznámení vydání druhé verze populární mapy Vídně. To stanovili její autoři na FB stránce projektu na konec října letošního roku a zároveň ukázali všechny autobusy, na které se můžeme těšit:

Mapy vyjdou vlastně dvě - Vídeň 1, což bude vylepšení stávající linky 24A, a Vídeň 2, které bude obsahovat zbrusu novou linku 23A. Ve Vídni 1 se můžeme těšit na:

  • vysokopodlažní autobus LU 200 M11 (již v první verzi)
  • nízkopodlažní autobus NL 205 M12
  • linku 24A v trase do roku 2005 (již v první verzi)
  • linku 24A v trase od roku 2006 (zkrácení na Kagraner Platz)
  • maximální autentičnost (budovy, silniční síť)
  • dvě AI tramvaje + metro
  • nové nákladní vozy a motorky (jako AI)
  • originální hlášení zastávek, jízdní řády

Ve Vídni 2 potom na:

  • vysokopodlažní autobus GU 240 M18 (jako AI už v původní verzi)
  • nízkopodlažní autobus NG 235 M18
  • linku 23A v trase do roku 2005 (Kagran - Hirschstetten am Heidjöchl)
  • linku 23A v trase od roku 2006 (Kagraner Platz – Hausfeldstraße)
  • podobně jako ve Vídni 1 reálné budovy, objekty, silniční síť, tramvaje, hlášení zastávek, jízdní řády, nákladní vozy a motorky
  • příměstský vlak BR 4020 a lokomotivu Taurus 

A známe už i oficiální ceník:

  • samostatně Vídeň 1 NEBO Vídeň 2 ....... 25 EUR (krabicová verze 30 EUR)
  • upgrade na novou Vídeň 1 ....................... 5 EUR (pro majitele původní verze)
  • balíček Vídně 1 + 2 .................................... 40 EUR (krabicová verze 50 EUR)

V brzké době by také měly být zveřejněny nové screeny spolu s trailerem.

Z Rakousko do Polska, z Vídně do Wałbrzychu. Do města, o kterém se v průběhu prázdnin mluvilo zejména v souvislosti se ztraceným zlatým vlakem nacistů, který by se měl nacházet v některém z podzemních tunelů pod městem. I ve hře se přeneseme do minulosti, nikoliv ale do roku 1945, nýbrž do druhé poloviny 90. let, kterou autor mapy dalbiev zachytil. Wałbrzych se nachází asi 10 km od českých hranic a má charakter průmyslového města. Vedle řady zkrachovalých závodů je ještě stále funkční porcelánka (u které zastavuje i MHD), jejíž výrobky jsou ceněny mezi sběrateli. Stav silnic i města skvěle odpovídá zvolené době a oproti moderním německým mapám je to výrazná změna.

K dispozici jsou dvě linky (kratší 10 a delší 14) jedoucí část trasy spolu. Desítka spojuje odlehlou točnu Konradow s „centrem“ města - Placem Grunwaldzki a řadí se mezi méně vytížené. Oproti tomu čtrnáctka jezdí mezi malou točnou Beethovena (rovněž na okraji města), projíždí kolem průmyslových podniků, střetává se s linkou 10 na Placu Grunwaldzki, pokračuje s ní několik zastávek a nakonec zamíří do vedlejší vesničky Szawno Zdrój, kde se nachází lázně.  Obě linky mají různorodý a nepravidelný interval a nejvíce se na ně hodí vozy značky Solaris. Jako AI vozidla zde ale jezdí původní MANy v berlínském nátěru, což kvalitu trochu sráží.

Plusem je i relativní HW nenáročnost, takže se na mapě projedete i se slabšími sestavami, záporně musím ohodnotit chování AI, která se na některých křižovatkách chová nepředvídatelně a často vám vjede do cesty. Jízdní doby jsou ale poměrně benevolentní (zvláště mimo špičku když jezdí méně aut) a je lepší jezdit pomaleji, hlavně pokud vidíte větší křižovatku bez semaforů. Na trase linky 10 se na kopci směrem Konradow za zastávkou Miloszna objevuje neviditelná stěna, která je způsobena špatně umísteným pozadím se scenérií. Opravu si můžete stáhnout buď na fóru nebo u mapy v sekci Download. 

Mapa nepůsobí jako město duchů, přesto má zvláštní a osobitou atmosféru. Máte-li ale rádi prostředí starých a zanedbaných míst, je Wałbrzych právě pro vás. Přeju vám hezký víkend!

Projekt Modřany
Rilian | 14.09.2015

Vážení návštěvníci, o 23 hodin dříve, než bylo avizováno, vydal český autor pepdol svou polofiktivní mapu pražských Modřan s názvem Projekt Modřany. Obsahuje zhruba desetiminutovou linku 205 v úseku Komořany - Družná, která v této trase jezdila před velkými změnami v pražské dopravě v září 2012. 

Jak už bylo řečeno výše, je to mapa polofiktivní, což v praxi znamená reálnou silniční a kolejovou síť s fiktivními objekty. I přesto se autor snažil o maximální autentičnost a podobu se skutečností. Rozmanitost typů silnic je důvodem, proč mapa jen tak neomrzí a je v některých místech i trochu obtížnější na řízení. Linka 205 (dnes 139) je linkou metrobusovou - jsou na ní tedy velmi krátké a snadno zapamatovatelné intervaly. Vyjíždí z točny Komořany a pokračuje ulicí Komořanskou, kde probíhá rekonstrukce povrchu a vznikají zde často kolony vozidel. 

Dalším zajímavým místem je světelná křižovatka pod tramvajovým mostem, po kterém skutečně jezdí tramvaje, na něž mohou cestující přestoupit v zastávce Nádraží Modřany.

Následuje průjezd Obchodním náměstím a ulicí K Vltavě, kde se nachází zastávka Na Havránce. Ta je na znamení pouze v pracovní dny od 20 do 4 hod., o víkendu potom celodenně.

Poslední dvě zastávky jsou Tylova čtvrť a Družná, kde je linka 205 v této verzi mapy ukončena na provizorním prostoru u stavby. V dalších etapách chce pak autor pokračovat směrem na Sídliště Lhotku, Nemocnici Krč a Kačerov.

Ke zpracování mapy snad jen tolik, že navrch obsahuje i dva typy hlášení (pro vozy DPP a soukromých dopravců), různé typy HOF souborů a i celkem obsáhlé ReadMe, které ale nemohu hodnotit, protože jsem jeho autorem. Pozitivně lze hodnotit i AI dopravu, protože vedle vozů pražského dopravního podniku se po mapě pohybují i vozy dopravce Arriva Praha SOR BN12 v červeném nátěru, na které narazíte na lince 165.

Jediným výraznějším negativem jsou světelné křižovatky, které si tu a tam dělají, co chtějí, ikdyž jsou správně nastaveny. Mapa je také lehce náročnější, ale FPS mi nikdy nekleslo pod 20, což je dobrý výsledek. Pepdol chce ve vývoji pokračovat a proto mu nahlašte případné nedostatky, které při svých cestách objevíte, aby mohly být do další verze odstraněny. Odkaz ke stažení najdete exkluzivně jako první u nás, proto stahujte buď přes tento odkaz nebo v sekci DOWNLOAD - mapy. Mapu lze jen doporučit. 

Druhá zářijová
Rilian | 11.09.2015

Zdravím vás u druhé zářijové novinky. O čem se v ní dočtete? Začneme novými snímky z fiktivních Rostoklat, poté se podíváme na blížící se vydání placeného addonu Berlin X10, poslední várku fotografíí z polského Bytomu, pokračující projekt Citybusu 12M od vonSharka i screen z vývoje Advanced Omnibus Simulatoru. Na úplném konci potom připomenu, na co se můžete na naší stránce těšit v následujících dnech a týdnech.

O fiktivní mapě Rostoklaty od autora mapy Prahy AfG jsem zde poprvé psal před dvěma měsíci. Od té doby vývoj pokročil a AfG zveřejnil nové screeny z míst, které jsou už téměř nebo úplně dokončeny. Zároveň dodal: 
Jinak se tu mapu snažim stavět tak trochu jako Kocourkov, občasné nelogičnosti v křižovatkách atp., vedení linek, ale "Čechystán" jako vzor k tomu slouží skvěle. Navíc pro busy to bude zabíračka, protože mapa bude hodně kopcovitá a celkem složitá na řízení - uzké jízdní pruhy, ostřejší zatáčky - prostě bude to chtít cvik. Ale stavim to tak, aby se dalo všude dostat i kloubákem.
Máme se tedy na co těšit, o čemž hovoří i následující fotky (na posledních dvou jsou vozy nalakované do firemního nátěru Rostoklatské Autobusové Dopravy):

24. 9. - to je předběžně stanovené datum pro zveřejnění nového placeného addonu Berlin X10. Má obsahovat přes 60 km silniční sítě s více než 120 zastávkami, 18 řiditelných linek (z toho 4 s kompletní trasou - X10, 115, 625 a 626), double decker MAN Lion's City DD, řadu nových objektů a vlaků a hlášení zastávek. Na výběr mají mít hráči dvě verze - klasická má stát 25 euro, tedy zhruba stejně jako již dříve vydané addony. Nově se ale objevuje i speciální edice - ta bude stát dvojnásobek, tedy skoro 50 eur, a bude navíc obsahovat plechovou krabičku s tištěným manuálem a dalšími informačními materiály, zmenšeným modelem double deckeru, klíčenku a další drobnosti - nahlédnout můžete zde:

Otázkou zůstává, zda sama mapa bude mít stejnou hodnotu jako ostatní placené addony a zda bude srovnatelná např. s Hamburkem nebo Vídní, protože do této doby zveřejněné screeny nevypadají dvakrát oslnivě a mapa vypadá tatřka stejně jako původní Berlín.

O dost lépe vypadá reálná mapa polského Bytomu, z něhož si dnes ukážeme zatím poslední várku screenů. Tentokrát z dálnice vedoucí z města a z okolí konečné zastávky u obchodního centra Atrium Plejada, kam po této dálnici dojedeme:

Zatímco před třemi týdny vydal vonShark kloubový Irisbus Citybus 18M, nyní se orientuje na jeho kratšího sourozence - Citybus 12M. Jak mu to jde, si můžete prohlédnout na následujích screenech:


V rámci projektu Advanced Omnibus Driver se dnes můžeme podívat na příklad toho, jak bude vypadat výpis služby a také na pracoviště řidiče, které uvidíte, pokud se do programu přihlásíte. Na obrazovce uprostřed je pak vidět chat s ostatními hráči, který je jednou z podstatných novinek v OMSI (chat bude integrován i do hry). 

A na co se můžete těšit v následujících dnech? Už v úterý vyjde polofiktivní mapa Prahy s názvem Projekt Modřany od pepdola, kterou si budete moci u nás stáhnout exkluzivně jako první (zároveň vyjde i její obsáhlá recenze). Po ní budou následovat recenze nové verze mapy Wałbrzych a také reálné německé mapy Hamburg Harburg, o které jsem zde už pár řádek napsal minule. Přeji vám hezký víkend!

« | 18 9 10 11 12 13 14115 | »

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.