Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Novinky a aktualizace
Datum vydání pokračování Vídně a recenze Walbrzychu 2
Rilian | 19.09.2015

Po čtyřech měsících ticha se konečně objevila informace o vydání pokračování úspěšného placeného addonu Vídeň. Kdy vyjde a co bude obsahovat se dočtete níže, stejně jako i hodnocení druhé verze reálné polské mapy Wałbrzych. Pojďme na to!

Ještě před Vídní tu ale pro vás mám malé doplnění k tento týden vydané polofiktivní mapě Modřany od pepdola. Na našem fóru se sešla řada návrhů na její vylepšení či opravu chyb, a proto se její autor rozhodl vydat první opravný patch ve středu 30. září. Do té doby stále sbírá podněty od hráčů a i vy je můžete přidat v tématu na fóru.

Teď už ale k dlouho očekávanému oznámení vydání druhé verze populární mapy Vídně. To stanovili její autoři na FB stránce projektu na konec října letošního roku a zároveň ukázali všechny autobusy, na které se můžeme těšit:

Mapy vyjdou vlastně dvě - Vídeň 1, což bude vylepšení stávající linky 24A, a Vídeň 2, které bude obsahovat zbrusu novou linku 23A. Ve Vídni 1 se můžeme těšit na:

  • vysokopodlažní autobus LU 200 M11 (již v první verzi)
  • nízkopodlažní autobus NL 205 M12
  • linku 24A v trase do roku 2005 (již v první verzi)
  • linku 24A v trase od roku 2006 (zkrácení na Kagraner Platz)
  • maximální autentičnost (budovy, silniční síť)
  • dvě AI tramvaje + metro
  • nové nákladní vozy a motorky (jako AI)
  • originální hlášení zastávek, jízdní řády

Ve Vídni 2 potom na:

  • vysokopodlažní autobus GU 240 M18 (jako AI už v původní verzi)
  • nízkopodlažní autobus NG 235 M18
  • linku 23A v trase do roku 2005 (Kagran - Hirschstetten am Heidjöchl)
  • linku 23A v trase od roku 2006 (Kagraner Platz – Hausfeldstraße)
  • podobně jako ve Vídni 1 reálné budovy, objekty, silniční síť, tramvaje, hlášení zastávek, jízdní řády, nákladní vozy a motorky
  • příměstský vlak BR 4020 a lokomotivu Taurus 

A známe už i oficiální ceník:

  • samostatně Vídeň 1 NEBO Vídeň 2 ....... 25 EUR (krabicová verze 30 EUR)
  • upgrade na novou Vídeň 1 ....................... 5 EUR (pro majitele původní verze)
  • balíček Vídně 1 + 2 .................................... 40 EUR (krabicová verze 50 EUR)

V brzké době by také měly být zveřejněny nové screeny spolu s trailerem.

Z Rakousko do Polska, z Vídně do Wałbrzychu. Do města, o kterém se v průběhu prázdnin mluvilo zejména v souvislosti se ztraceným zlatým vlakem nacistů, který by se měl nacházet v některém z podzemních tunelů pod městem. I ve hře se přeneseme do minulosti, nikoliv ale do roku 1945, nýbrž do druhé poloviny 90. let, kterou autor mapy dalbiev zachytil. Wałbrzych se nachází asi 10 km od českých hranic a má charakter průmyslového města. Vedle řady zkrachovalých závodů je ještě stále funkční porcelánka (u které zastavuje i MHD), jejíž výrobky jsou ceněny mezi sběrateli. Stav silnic i města skvěle odpovídá zvolené době a oproti moderním německým mapám je to výrazná změna.

K dispozici jsou dvě linky (kratší 10 a delší 14) jedoucí část trasy spolu. Desítka spojuje odlehlou točnu Konradow s „centrem“ města - Placem Grunwaldzki a řadí se mezi méně vytížené. Oproti tomu čtrnáctka jezdí mezi malou točnou Beethovena (rovněž na okraji města), projíždí kolem průmyslových podniků, střetává se s linkou 10 na Placu Grunwaldzki, pokračuje s ní několik zastávek a nakonec zamíří do vedlejší vesničky Szawno Zdrój, kde se nachází lázně.  Obě linky mají různorodý a nepravidelný interval a nejvíce se na ně hodí vozy značky Solaris. Jako AI vozidla zde ale jezdí původní MANy v berlínském nátěru, což kvalitu trochu sráží.

Plusem je i relativní HW nenáročnost, takže se na mapě projedete i se slabšími sestavami, záporně musím ohodnotit chování AI, která se na některých křižovatkách chová nepředvídatelně a často vám vjede do cesty. Jízdní doby jsou ale poměrně benevolentní (zvláště mimo špičku když jezdí méně aut) a je lepší jezdit pomaleji, hlavně pokud vidíte větší křižovatku bez semaforů. Na trase linky 10 se na kopci směrem Konradow za zastávkou Miloszna objevuje neviditelná stěna, která je způsobena špatně umísteným pozadím se scenérií. Opravu si můžete stáhnout buď na fóru nebo u mapy v sekci Download. 

Mapa nepůsobí jako město duchů, přesto má zvláštní a osobitou atmosféru. Máte-li ale rádi prostředí starých a zanedbaných míst, je Wałbrzych právě pro vás. Přeju vám hezký víkend!

Projekt Modřany
Rilian | 14.09.2015

Vážení návštěvníci, o 23 hodin dříve, než bylo avizováno, vydal český autor pepdol svou polofiktivní mapu pražských Modřan s názvem Projekt Modřany. Obsahuje zhruba desetiminutovou linku 205 v úseku Komořany - Družná, která v této trase jezdila před velkými změnami v pražské dopravě v září 2012. 

Jak už bylo řečeno výše, je to mapa polofiktivní, což v praxi znamená reálnou silniční a kolejovou síť s fiktivními objekty. I přesto se autor snažil o maximální autentičnost a podobu se skutečností. Rozmanitost typů silnic je důvodem, proč mapa jen tak neomrzí a je v některých místech i trochu obtížnější na řízení. Linka 205 (dnes 139) je linkou metrobusovou - jsou na ní tedy velmi krátké a snadno zapamatovatelné intervaly. Vyjíždí z točny Komořany a pokračuje ulicí Komořanskou, kde probíhá rekonstrukce povrchu a vznikají zde často kolony vozidel. 

Dalším zajímavým místem je světelná křižovatka pod tramvajovým mostem, po kterém skutečně jezdí tramvaje, na něž mohou cestující přestoupit v zastávce Nádraží Modřany.

Následuje průjezd Obchodním náměstím a ulicí K Vltavě, kde se nachází zastávka Na Havránce. Ta je na znamení pouze v pracovní dny od 20 do 4 hod., o víkendu potom celodenně.

Poslední dvě zastávky jsou Tylova čtvrť a Družná, kde je linka 205 v této verzi mapy ukončena na provizorním prostoru u stavby. V dalších etapách chce pak autor pokračovat směrem na Sídliště Lhotku, Nemocnici Krč a Kačerov.

Ke zpracování mapy snad jen tolik, že navrch obsahuje i dva typy hlášení (pro vozy DPP a soukromých dopravců), různé typy HOF souborů a i celkem obsáhlé ReadMe, které ale nemohu hodnotit, protože jsem jeho autorem. Pozitivně lze hodnotit i AI dopravu, protože vedle vozů pražského dopravního podniku se po mapě pohybují i vozy dopravce Arriva Praha SOR BN12 v červeném nátěru, na které narazíte na lince 165.

Jediným výraznějším negativem jsou světelné křižovatky, které si tu a tam dělají, co chtějí, ikdyž jsou správně nastaveny. Mapa je také lehce náročnější, ale FPS mi nikdy nekleslo pod 20, což je dobrý výsledek. Pepdol chce ve vývoji pokračovat a proto mu nahlašte případné nedostatky, které při svých cestách objevíte, aby mohly být do další verze odstraněny. Odkaz ke stažení najdete exkluzivně jako první u nás, proto stahujte buď přes tento odkaz nebo v sekci DOWNLOAD - mapy. Mapu lze jen doporučit. 

Druhá zářijová
Rilian | 11.09.2015

Zdravím vás u druhé zářijové novinky. O čem se v ní dočtete? Začneme novými snímky z fiktivních Rostoklat, poté se podíváme na blížící se vydání placeného addonu Berlin X10, poslední várku fotografíí z polského Bytomu, pokračující projekt Citybusu 12M od vonSharka i screen z vývoje Advanced Omnibus Simulatoru. Na úplném konci potom připomenu, na co se můžete na naší stránce těšit v následujících dnech a týdnech.

O fiktivní mapě Rostoklaty od autora mapy Prahy AfG jsem zde poprvé psal před dvěma měsíci. Od té doby vývoj pokročil a AfG zveřejnil nové screeny z míst, které jsou už téměř nebo úplně dokončeny. Zároveň dodal: 
Jinak se tu mapu snažim stavět tak trochu jako Kocourkov, občasné nelogičnosti v křižovatkách atp., vedení linek, ale "Čechystán" jako vzor k tomu slouží skvěle. Navíc pro busy to bude zabíračka, protože mapa bude hodně kopcovitá a celkem složitá na řízení - uzké jízdní pruhy, ostřejší zatáčky - prostě bude to chtít cvik. Ale stavim to tak, aby se dalo všude dostat i kloubákem.
Máme se tedy na co těšit, o čemž hovoří i následující fotky (na posledních dvou jsou vozy nalakované do firemního nátěru Rostoklatské Autobusové Dopravy):

24. 9. - to je předběžně stanovené datum pro zveřejnění nového placeného addonu Berlin X10. Má obsahovat přes 60 km silniční sítě s více než 120 zastávkami, 18 řiditelných linek (z toho 4 s kompletní trasou - X10, 115, 625 a 626), double decker MAN Lion's City DD, řadu nových objektů a vlaků a hlášení zastávek. Na výběr mají mít hráči dvě verze - klasická má stát 25 euro, tedy zhruba stejně jako již dříve vydané addony. Nově se ale objevuje i speciální edice - ta bude stát dvojnásobek, tedy skoro 50 eur, a bude navíc obsahovat plechovou krabičku s tištěným manuálem a dalšími informačními materiály, zmenšeným modelem double deckeru, klíčenku a další drobnosti - nahlédnout můžete zde:

Otázkou zůstává, zda sama mapa bude mít stejnou hodnotu jako ostatní placené addony a zda bude srovnatelná např. s Hamburkem nebo Vídní, protože do této doby zveřejněné screeny nevypadají dvakrát oslnivě a mapa vypadá tatřka stejně jako původní Berlín.

O dost lépe vypadá reálná mapa polského Bytomu, z něhož si dnes ukážeme zatím poslední várku screenů. Tentokrát z dálnice vedoucí z města a z okolí konečné zastávky u obchodního centra Atrium Plejada, kam po této dálnici dojedeme:

Zatímco před třemi týdny vydal vonShark kloubový Irisbus Citybus 18M, nyní se orientuje na jeho kratšího sourozence - Citybus 12M. Jak mu to jde, si můžete prohlédnout na následujích screenech:


V rámci projektu Advanced Omnibus Driver se dnes můžeme podívat na příklad toho, jak bude vypadat výpis služby a také na pracoviště řidiče, které uvidíte, pokud se do programu přihlásíte. Na obrazovce uprostřed je pak vidět chat s ostatními hráči, který je jednou z podstatných novinek v OMSI (chat bude integrován i do hry). 

A na co se můžete těšit v následujících dnech? Už v úterý vyjde polofiktivní mapa Prahy s názvem Projekt Modřany od pepdola, kterou si budete moci u nás stáhnout exkluzivně jako první (zároveň vyjde i její obsáhlá recenze). Po ní budou následovat recenze nové verze mapy Wałbrzych a také reálné německé mapy Hamburg Harburg, o které jsem zde už pár řádek napsal minule. Přeji vám hezký víkend!

Ahlheim&Laurenzbach, Bytom, Hamburg Harburg a AOD
Rilian | 06.09.2015

Dobré nedělní odpoledne, v dnešním článku vám ukážu staronový projekt Ahlheim&Laurenzbach, budu pokračovat s obrázky z polské mapy Bytom, zmíním vydání reálné německé mapy Hamburg Harburg, nezapomenu ani na nejnovější vývoj programu Advanced Omnibus Driver a na úplný závěr vám potom připomenu blížící se vydání polofiktivní mapy Projekt Modřany od pepdola.

Většina z vás jistě zná fiktivní mapu Ahlheim, která se letos v únoru dočkala už své třetí verze. Poměrně rozsáhlou a populární mapu nyní čekají dvě rozšíření - první, na kterém se pracuje již delší dobu, je Ahlheim 4, který je přímým následovníkem třetí verze a vychází z ní. Naproti tomu druhé rozšíření, o kterém dnes píšu, je založené na dřívějším Ahlheimu 2, a jmenuje se Ahlheim&Laurenzbach. Bude se tedy skládat ze dvou větších měst, přičemž Ahlheim projde velkou modernizací a Laurenzbach bude městem úplně novým. Vývoj už je v pokročilé fázi a mapa vypadá velmi dobře. Vy si nyní můžete prohlédnout několik obrázků z obou měst i venkova, mapu linek a nakonec i dvě prezentační videa z jízdy linkou 27.


Druhou WIP mapou, o které jsem se psal už v minulém článku, je polský Bytom. Než vám ukážu další várku screenů, připomenu jen, že se budeme moci projet linkou 750 od autobusové a vlakového nádraží přes centrum města, dále po čtyřproudové ulici Wroclawska postupně opustíme obytné zóny a po dálnici dorazíme k nákupnímu centru Atrium Plejada. Dnes si můžete prohlédnout obrázky zhruba z prostředku trasy, zejména z okolí místní části Karb.

Tento víkend vyšla německá reálná mapa Hamburg Harburg s linkou 142, pro jejíž spuštění potřebujete placený addon Hamburg. Jejím autorem je Michael a do této doby si ji stáhlo více než 13 tisíc lidí. Na podrobnější recenzi si bohužel budete muset počkat, ale dá se konstatovat, že mapa ani nenadchne, ani neurazí. Sama linka spojuje AK Harburg (klinika Asklepios, obytná čtvrť s rodinnými domky) s předměstím, konkrétně nádražím Harburg, odkud míří příměstské vlaky do centra Hamburku. Má velmi krátké intervaly a atraktivní trasu, jako zápor se ale zatím jeví použití množství původních objektů, silnic či dnes už překonaného Addon Simple Streets. Obrázky, videa i odkazy ke stáhnutí najdete na oficiálním fóru.

Autor projektu Advanced Omnibus Driver PeDePe zveřejnil v minulých dnech na Facebooku přehledné schéma o tom, co všechno tento program bude nabízet. Pokud jste tedy prošvihnuli tři minulé novinky a nevíte, o co jde, můžete si hlavní body připomenout zde:

Zároveň přidávám i screeny mobilní aplikace, kterou si k programu rovněž můžete stáhnout a pomocí které se budete moci později i omlouvat ze zamluvených služeb (více v minulých článcích).

Mapu, kterou jsem na počátku avizoval, vytvořil český autor pepdol. Jeho Projekt Modřany se už chýlí ke konci a vy budete mít jedinečnou možnost si ho jako první stáhnout u nás na webu. V den vydání, který je předběžně stanoven na 15. září, zde zároveň zveřejníme i obsáhlou recenzi mapy. Dopředu prozradím, že se můžete těšit na téměř identickou trasu linku 205 v úseku Komořany - Družná (dnes zde jezdí 139), reálné hlášení zastávek, několik druhů HOF souborů i podrobné informační materiály. Abych vás ještě více nalákal, přikládám tři snímky z mapy:

Tolik pro dnešek, u další novinky ještě před vydáním Modřan se budu těšit na viděnou.

« | 18 9 10 11 12 13 14115 | »

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.