Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

LotusSim.cz - oficiální CZ/SK portál hry LOTUS

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Novinky a aktualizace
Balík 1000 a 1 jedné silnice a novinky z WIP projektů
Rilian | 04.05.2015

Zdravím vás u pondělní novinky! Do naší download databáze dnes přibude vskutku objemný balík silnic a dalších drobností a do naší „databáze“ WIP projektů zase několik nových screenů a videií - tentokrát z Brém, Krummenaabu a MANu Lion's Coach. Na závěr si pak představíme tvorbu historického autobusu ZiS 127.

Začněme ale u už dříve vydaného addonu CreativeStreets. Ten vyšel asi před půl rokem ve verzi 0.9 a už tehdy byl poměrně obsáhlý. Nyní ho bluescreen vydává v rozšířené formě, která obsahuje více než 1 000 silnic, tunelů, příkopů/náspů, schodišť, doplňků k tramvajovému provozu, neviditelných pathů pro auta/chodce, zábran, svodidel, plotů, nástupišť, keřů a pruhů trávy, městských i venkovských typů silnic, dálnic, vodorovného značení (čar, symbolů na silnici) a mnoho dalšího. Doplněna je také spousta textur, včetně těch zimních, některé prošly i úpravou kvůli snížení grafické náročnosti. Na obrázcích si můžete prohlédnout příklady jejich využití, stáhnout je můžete v sekci Objekty.

O připravované reálné mapě německých Brém jsem zde zatím psal jen jednou (přesněji 9. dubna). Měla by obsahovat dvě linky 21 a 37 s jízdní dobou okolo 20 až 25 minut. Nově také projekt najdete pod názvem Projekt Bremen Ost [2015] buď na oficiálním fóru nebo na vlastních webových stránkách, kde můžete sledovat veškeré aktuality. Zde jedno video z provozu linky 21:

Autoři Krummenaabu zveřejnili také jedno krátké video zachycující především centrum města, které jsme si zde ukazovali už minule, spolu s jedním obrázkem z české části mapy:

Na třech nových screenech si můžete prohlédnout palubní desku MANu Lions's Coach, která už nyní začíná být i pohyblivá a funkční:

ZiS 127 - to je starý sovětský autobus vyráběný v letech 1956-1960. Bylo vyrobeno 851 kusů, každý s 32 místy k sezení. Na svou dobu byl považován za velmi komfortní, co se týkalo pohodlí řidiče i cestujících. Dostal přezdívku Jet (Tryskáč) kvůli hluku vycházejícímu z jeho výfuku a připomínajícímu startující letadlo, charakteristický je také třetím světlometem uprostřed horní části přední karoserie.

Do OMSI se rozhodl zpracovat autor už jednoho historického autobusu (GAZu 03-30Лаймис neboli v latinkové podobě tevelis. Kvalitu jeho dosavadní práce můžete posoudit na osmičce screenů z tvorby:

Přeji vám vydařený týden a těším se na viděnou!

Poslední dubnová
Rilian | 29.04.2015

Zdravím vás u nového článku s informacemi ze světa OMSI. Dnes toho pro vás mám poměrně hodně: Nejdříve se podíváme vydaný balík vodorovného značení a atrakcí pro dětská hřiště, následovat budou screeny z 2 WIP projektů, které sledujeme už déle (rozšíření Vídně a Scania Citywide) a v závěru se podíváme na dva zajímavé WIP počiny, které byly oznámeny poměrně nedávno - reálnou mapu Chicaga a jedenapůlpodlažní autobus.

Začneme ale dvěma balíčky objektů. První obsahuje tři typy silničního vodorovného značení ve třech různých tloušťkách plus přechod pro chodce (to vše s realisticky vypadajícími texturami), druhý tři atrakce pro dětská hřiště - pískoviště, klouzačku a houpačku. Oba můžete stahovat v sekci Objekty.

Následovat už budou novinky z WIP projektů. Nejdříve se podívejme na dvojici snímků z modelově téměř hotové Scanie Citywide, jejímž autorem je Alterr.

Kupředu pokračuje i stavba pokračování mapy Vídně, spolu s kterým se dočkáme i nových autobusů. Minule jsme si ukázali MAN NL 205 a dnes si můžete prohlédnout kloubový MAN NG 235, který obsluhuje připravovanou linku 23A (ta se od původní 24A odděluje za zastávkou Kraygasse a pokračuje na Heidjöchl a nádraží Wien-Hausfeldstraße).

U placených addonů ještě zůstaneme. Možná si vzpomínáte na záhadný obrázek z konce března, který rozjel řadu spekulací o tom, o jaký addon se bude jednat. Nakonec se ukázalo, že pravdu měli ti, kteří hledali odpověď v USA podle vodorovného značení na silnici (tzv. diamond lane). Autoři mapy Hamburg totiž oznámili vydání reálné mapy severoamerického města Chicaga. Počet linek ani autobusů určených pro řízení hráči zatím není znám a tak jediné, co si zatím můžeme prohlédnout, je čtveřice screenů:

A jako poslední velmi zajímavý WIP projekt tu pro vás mám jedenapůlpodlažní autobus (v originále Eineinhalbdecker nebo Anderthalbdecker) značky MAN - Büssing/Ludewig. Zatím není moc co ukazovat, ale jedná se o velkou raritu, a proto jsem se rozhodl ho zařadit do dnešního článku. Na prvních třech fotkách můžete vidět kostru modelu v modelovacích programech a na dalších dvou pak autobus v realitě. Pro zajímavost dodám, že tyto vozy byly vyráběny od roku 1949, celkem jich vyjelo 29 kusů a mohli jste je potkat v okolí německých měst Osnabrück, Wuppertal, Hildesheim a Aachen. Dnes už je najdete pouze v muzeu anebo v dílnách fanoušků, kteří se je snaží za pomoci starých dílů rekonstruovat do původní podoby (jednu rekonstrukci si můžete prohlédnout ZDE). 

To je pro dnešek vše, přeji vám příjemně prožitý prodloužený víkend a budu se těšit v květnu opět na viděnou!

5 let od založení omsi.webgarden.cz
Rilian | 20.04.2015

Ahoj, jmenuji se DIMI a rozhodl jsem se spustit první český fan web o připravované hře OMSI (Omnibus simulator). Autoři jsou 2 němci a dávají si na tom hodně záležet. Hra připomíná v mnoho ohledech poměrně oblíbený Vbus, jenomže graficky a hratelně nesrovnatelně propracovanější. Postupně doplňuji vše co se dozvím od tvůrců hry. Sledujte tuto stránku a těšte se se mnou!

Tak přesně takto zahájil DIMI před pěti lety provoz první české fanouškovské stránky o OMSI, předchůdce serverů omsi.ic.cz a omsi.cz, omsi.webgarden.cz. Následoval rok staré oficiální oznámení o tvorbě přelomového simulátoru autobusů - OMSI: 

Oproti tehdejším hrám vypadal opravdu nádherně - reálná 3D grafika, reálná fyzika a zvuky, deklarovaná tatřka neomezená modovatelnost a další věci, o kterých se mohlo fandům autobusových simulátorů do té doby jen zdát. Zde ukázky ze dvou dobových „konkurenčních“ her - Vbusu a Bus Driveru:

Samotná tvorba OMSI běžela už od roku 2007, a proto bylo možné ukázat už téměř hotové berlínské dvoupatrové autobusy MAN SD 200 a 202 (mimo nich si povšimněte hlavně původních postav a poslední dvojice snímků jako důkazu autorů o možnosti tvořit repainty), což byly vůbec první snímky ze hry:

Další várka screenů přišla v červenci, tentokrát zaměřená na mapu Berlína:

Začátky OMSI uzavřeme dvěma posledními videi, která se zachovala ještě z dob před vydáním. Vůbec první videa už Marcel smazal z Youtube a nejsou nikde k dohledání, jak potvrdila jeho spolupracovnice Janine.

 

Mimochodem, na počátku druhého videa můžete slyšet možná některým neznámou „OMSI znělku“

Vraťme se ale nyní k počátkům psaní o OMSI u nás a webu omsi.webgarden.cz (dodnes funkční vyjma obrázků, které byly smazány z oficiálního webu). Provozován byl na bezplatné doméně s minimem úložného prostoru a bez možností větších zásahů do grafiky, přesto se ale stal brzy centrem všech fanoušků připravovaného simulátoru. To dokládá i návštěvní kniha neboli Guestbook, která byla předchůdcem našeho CZ/SK fóra. Právě ta se stala brzy diskuzním centrem české a záhy i slovenské OMSI komunity a sdílely se zde aktuální novinky. Prvním identifikovatelným návštěvníkem guestbooku, který poté pokračoval i na našem fóru, byl Pall, kterého si určitě pamatují starší uživatelé dodnes. Na tomto odkazu si můžete prohlédnout, o čem se s DIMIm a dalšími účastníky bavili, a co od OMSI čekali. Z dnešního pohledu jde o velmi zajímavé čtení. ;) Prohlédnout si na webu můžete i další rubriky jako je FAQ či Simulator, kde najdete rané informace o hře. (Pro prohlížení i s obrázky doporučuji využít služeb internetového archivu webových stránek archive.org.)

Stránka omsi.webgarden.cz fungovala v této podobě cca 4 měsíce. Poté byla vytvořena nová adresa omsi.ic.cz, což byl už přímý předchůdce naší aktuální stránky. Jak vypadal? To si můžete prohlédnout zde. Od něj pak už vedla cesta k webu omsi.cz, který byl založen v lednu 2011, a který právě čtěte (a snad ještě dlouho budete :)).

Za DIMIho, Jerryho a řadu redaktorů, kteří se u nás za tu dobu vystřídali, vám děkujeme za přízeň a těšíme se, že se tu setkáme za dalších pět let, kdy budeme slavit krásné kulaté výročí 10 let československého zpravodajství ze světa OMSI. Zavzpomínajte s námi i vy, kdy a kde jste se doslechli/dočetli o simulátoru OMSI a zachovejte nám věrnost i nadále. Děkujeme!

Bad Kinzau 3.0
Rilian | 18.04.2015

Vítám vás u sobotní novinky zaměřené výhradně na před 14 dny vydané třetí pokračování původní mapy pro OMSI Bad Kinzau. Po Janu Kiesewalterovi převzal moc nad editorem pBuch a rozšířil tuto fiktivní horskou mapu o další úseky a linky, obnovil rovněž vozový park. Jak se následovník dříve tak populárního projektu vydařil?

Jak vyplývá z plánku, na mapě zůstala zachována trojice linek 299, 301 a 311, jejichž trasy ale výrazně změněny (a prodlouženy). Všechny vyjíždí z nádraží Bad Kinzau, po prokličkování městečkem se ale rozcházejí a míří buď do blízkých vesnic a měst, nebo do turisticky atraktivních lokalit. Vedle těchto základních linek vypravuje dopravní podnik dvojici expresů - WanderBUS pro zájemce o pěší turistiku a SkiXPress pro lyžaře. Obě tyto linky mohou být zapnuty a vypnuty pomocí čtyř .bat souborů ve složce s mapou. Posledními linkami jsou dvě noční - 10N a 20N. Oproti druhé verzi tak byl zrušen Schloss-Express, jehož funkci nyní plní linka 311 (vypravována výhradně v kloubových vozech). 

Zaměřme se nyní na zpracování. Jak už bylo řečeno výše, Bad Kinzau byla mapa velmi populární ještě před vydáním OMSI 2 (druhá verze vyšla před čtyřmi lety). S příchodem nového pokračování by se tak dal očekávat razantnější posun týkající se výběru silnic a objektů. To se bohužel nekoná a ačkoliv nám tak autor nabízí nostalgický pohled na stejně vypadající nádraží Bad Kinzau a tatřka všechna původní místa, tato mapa by mohla vypadat daleko lépe. Šplhání do kopců po široké berlínské silnici lemované chodníky z obou stran dnes už bohužel vypadá příliš uměle, vezmeme-li v úvahu dostupné množství mnohem vhodnějších cest. Ano, některá nová místa jsou pěkně zpracovaná a vžijete-li se do prostředí horských středisek a vesniček, může vás mapa zaujmout, většina plochy je ale odbytá a působí prázdně, což nezachrání ani pěkné hlášení zastávek a vyvedené repainty či  dobře náplanované jízdní řády. I díky nízké HW náročnosti si ale určitě své fanoušky najde a nám ostatním nezbývá než doufat, že se tato dříve jedna z nejlepších map dočká příště mnohem lepšího zpracování. Ke stažení ji naleznete v naší download databázi.

Už v pondělí se pak můžete těšit na ohlédnutí do minulosti: Bude tomu totiž přesně pět let, kdy náš šéfredaktor DIMI založil vůbec první československý web o OMSI. Jak vypadal, co jste na něm mohli najít a které obrázky ze hry se objevily jako první, se dozvíte zde už za dva dny. Těším se na vás a přeji hezký zbytek víkendu!

« | 112 13 14 15 16 17 18115 | »

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.