Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

LotusSim.cz - oficiální CZ/SK portál hry LOTUS

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Novinky a aktualizace
Po delší odmlce...
Rilian | 24.03.2015

... jsem zpět s další novinkou, vážení návštěvníci! Důvod, proč je teď frekvence článků nižší než obvykle, je nižší aktivita autorů všemožných projektů a zároveň nouze o nově vydané addony - zabere tak delší čas nashromáždit dostatek věcí do novinky. Nicméně to se nyní podařilo a vy si tak můžete prohlédnout nová videa a obrázky ze tří projektů - Plzeň, Wiesenthal a Scania Citywide.

Začněme reálnou mapou Plzeň, jejímž autorem je johny512. Párkrát jste si o ní u nás už mohli pár řádků přečíst, tak jen připomínám, že bude obsahovat linku 41 ze sídliště Vinice do Křimic a na její tvorbě se pracuje od loňského léta. Před cca týdnem vypustil autor do světa nové video z části trasy (konkrétně právě ze sídliště do centra) a vy na něm můžete zhodnotit dosavadní výsledky jeho práce:

Druhým sledovaným projektem je Wiesenthal, fiktivní mapa slibující několik linek městských i příměstských. Na nejnovějších obrázcích si můžete prohlédnout okolí linky 400:

A posledním projektem je alTerrova Scania Citywide, u které postupují práce opravdu rychle kupředu a vy si můžete prohlédnout jak exteriér a prostor pro cestující, tak i palubní desku, kde je vyznačeno, co je a co není hotové:

Na viděnou příště!

Vyšel update pro addon Drei Generationen!
Rilian | 15.03.2015

Zdravím vás u nedělní novinky! Na sklonku 11. týdne roku 2015 pro vás mám aktuální informace ze světa OMSI - včera vyšel update 1.2 pro addon Drei Generationen a autoři projektů Wiesenthal, MAN Lion's Coach a Scania Citywide zveřejnili v minulých dnech nové screeny z tvorby.

V sobotu kolem poledne vyšel update 1.2 pro placený addon Drei Generationen. Kromě oprav několika chyb přinesl i pár novinek jako nástup pouze předními dveřmi, výstražný zvuk při jízdě s otevřenými dveřmi a drobně změněné ovládání dveří. Bezpochyby nejvýraznější změnou je zlepšené chování a ovládání klasického i kloubového autobusu z let 2012/2013, které bylo jedním z nějvětších mínusů celého addonu. Nyní se už chovají mnohem reálněji a nekazí tak požitek z jízdy. Kompletní změny si můžete prohlédnout v němčině zde nebo v češtině v zestručněné formě v minulé novince. Jen dodám, že uživatelům Steamu se aktualizace stáhne automaticky, zákazníci Aerosoftu si ji musí manuálně stáhnout z jejich webu po přihlášení do svého účtu.

Nyní následují už WIP projekty - jako první Wiesenthal, tedy mapa s linkami 220 a 400. Právě konečnou jedné z nich (220) si můžete prohlédnout na nové várce snímků od autora, po nich následují další screeny blíže neupřesněné.

Druhým WIP projektem, který pro vás dlouhodobě sledujeme, je dálkový autobus MAN Lion's Coach. Na aktuálních fotkách jsou vidět nově dokončený digitální panel, schody, sedačka a pracoviště řidiče i prostor pro cestující. A jak se sám Helvete vyjádřil, model je už tatřka hotov (i proto se nyní rozhodl ještě předělat a vylepšit některé části, na které předtím nebylo tolik času).

Posledním projektem je Scania Citywide od alTerra. O tomto fanoušky sponzorovaném modelu jsme psali zatím jen jednou, ale i přesto udělal autor od minule velký pokrok: 

Tolik ode mě, přeju vám úspěšný start do nového týdne!

Třetí březnová
Rilian | 11.03.2015

Hezkou středu, milí návštěvníci, jsem rád, že se k nám vracíte v čím dál hojnějším počtu. V dubnu to bude přesně pět let, kdy náš šéfredaktor DIMI založil vůbec první československou stránku o OMSI (tehdy ještě na bezplatném a omezeném hostingu) a započala tak historie CZ/SK zpravodajství ze světa do té doby nevídaného simulátoru. Ono výročí si v dubnu samozřejmě připomeneme, ukážeme vám první „exkluzivní“ screeny a videa ze hry, které byly postupně zveřejňovány, a zároveň přiblížíme, jak vznikala nová komunita kolem OMSI. Do té doby zbývá ale ještě něco přes měsíc a nyní nastává čas na skutečně aktuální novinky: Za prvé to je plánovaný update placeného addonu Drei Generationen, za druhé nové fotky z Krummenaabu, za třetí představení WIP reálné polské mapy, za čtvrté další podrobnosti k novému projektu od AfG, autora mapy Prahy, a za páté nová modifikace na Mercedes-Benz Citaro.

Začneme u placeného addonu Drei Generationen, který obohatil mapu Hamburgu (ale nejen ji) o tři kloubové autobusy z let 1992, 1999 a 2012 a několik jejich kratších verzí. Po delší době oznámili jejich autoři nový update, který by měl mimo oprav všemožných chyb přinést nástup pouze předními dveřmi, výstražný zvuk při jízdě s otevřenými dveřmi, zlepšení ovládání dveří a světel a řadu dalších novinek, které ve stručnosti uvádíme ke každému modelu:

Kloubový autobus z roku 1992 (HHA)

  • nový repaint a barva sedaček
  • opraveno osvětlení třetích dveří a prostoru pro cestující
  • lepší zvuk ventilace

Standardní autobusy z let 1996/1997 (HHA)

  • opraveny problémy s výklopnou plošinou 
  • opraveny chyby u repaintů

Standarní autobus z roku 1997 (VHH)

  • opraveny pathy cestujících
  • lepší vnitřní osvětlení
  • tlačítka na kase jdou lépe zmáčknout

Standardní a kloubový autobus z let 1998/1999 (VHH)

  • nový pohled na ovládaní klimatizace

Standardní a kloubový autobus z let 2012/2013 (HHA)

  • sklápěcí sedačky lze použít i v části za kloubem
  • úprava zvuků motoru zevnitř i zvenku
  • lepší ovládání dveří
  • zlepšení fyziky zatáčení a pružení
  • ukazatel zpoždění bude nyní fungovat podle GPS (nyní dle JŘ)
  • opraveny boční blinkry

Kompletní výčet novinek a oprav chyb si můžete přečíst v němčině ZDE.

Pokračujeme dvěma novým fotkami z tvorby fiktivní mapy Krummenaab, tentokrát z okolí zoologické zahrady (s žirafou) a městské dálnice:

Bydgoszcz - to je název reálného polského města a zároveň i reálné polské WIP mapy. Pracuje na ní autor Kuba! a v plánu je trasa linky 70, jejíž jízdní řád si můžete prohlédnout níže, stejně tak i plánek městské dopravy v Bydhošti. Jak si můžete všimnout, linka má dvě varianty trasy - zkrácenou do točny Nad Wisłą a prodlouženou do konečné Mariampol, ve hře bude díky hlasování na polském fóru trasa až na Mariampol. O mapě jsme u nás na webu psali už loni v květnu, od té doby ale vývoj značně pokročil a mezi polskými uživateli se začíná objevovat názor, že tato mapa porazí svou kvalitou i Štětín. O tom se můžete ostatně přesvědčit sami na výběru ze screenů níže:

Po reálné polské mapě přecházíme k reálné české mapě. Už v minulém článku jsme psali o novém projektu autora AfG, který pozastavil tvorbu linek v okolí Nových Butovic a Zličína a rozhodl se začít s úplně novou mapou a názvem - Prague Suburban Bus. Tento by měl zahrnout mnohem větší území (než bylo v projektu Prague Citybus) a zároveň by měl být tvořen trochu jinou metodou. Jakou? To se dočtete ve vyjádření autora, které jsme převzali z jeho vývojářského blogu:

Celková tvorba tohoto projektu bude probíhat trochu jinak, než tomu bylo doteď. Díky OMSI2 a jeho možnostiimportu terénu a mapových podkladů můžu docílit rychlého a relativně přesného způsobu, jak vytvořit pevný základ. Jednotlivé tiles/desky mám už položené a jejich počet se zastavil na počtu 205 kusů (pro všechny linky, které jsou v plánu). Což není špatné číslo, ale jsou umístěny jen v úsecích, kde povedou silnice. Zbytek terénu bude ovšem doplněn v podobě statických objektů, které vzniknou z celkem 467 desek a budou též sloužit jako kvalitní pozadí, jak můžete vidět na prvních screenech. Tudíž letecké snímky s námi budou i při hraní, což nepochybně zvedne úrověň prožitku z jízdy. A právě díky tomuto budou modely všemožných objektů pokládány pouze v blízkosti silnice, protože o zbytek se vizuálně postará ortofoto. Dodám jen, že způsobu, kdy byl vymodelován skoro každý objekt podle reality, se v tomto projektu nedočkáte. To by bylo nad rámec možností. Ale ty nejdůležitějšíorientační body zcela určitě vytvořeny budou.

Následuje seznam linek, které bude mapa obsahovat, a dva screeny, které vám mohou přiblížit nový způsob stavby mapy:

129 - Smíchovské nádraží - Baně (městská linka)
317 - Smíchovské nádraží - Dobříš, nám. (příměstská linka)
318 - Smíchovské nádraží - Řitka (příměstská linka)
320 - Smíchovské nádraží - Mníšek p. Brdy, Rymaně žel. zast. (příměstská linka)
321 - Smíchovské nádraží - Mníšek p. Brdy, Stříbrná Lhota (příměstská linka)
507 - Smíchovské nádraží - Sídliště Zbraslav (noční linka)
 

A jako poslední součást dnešní novinky tu pro vás mám modifikaci Mercedesu-Benz Citaro od alTerra na Citaro Ü. Ü v názvu značí německé slovo überland, neboli meziměstský, dálkový. Model je tedy přizpůsoben na delší linky, má dvoje výklopné dveře a důraz je kladen na co nejvíce míst k sezení. K dispozici jsou dvě verze - německá a nizozemská - které se liší v podobě palubní desky (vizte pátý - německá a šestý - nizozemská obrázek). Zpracovány jsou velmi pěkně a plně odpovídají kvalitě původních autobusů od alTerra. Funkčí jsou pouze s Morphiho balíčkem zvuků (ten je ke stažení v sekci Módy).

Druhá březnová
ALEDOL | 08.03.2015

Všem přeji dobrý den, vítám vás u další novinky. Dnes se podíváme na tři WiP projekty, přesněji na jeden autobus a 2 mapy.

Na začátek tu máme autobus Ikarus E91, jehož autorem je SergioCZ. Jde o 7,8 metrů dlouhý městský autobus, který můžete potkat například v Praze na linkách s nižší vytížeností. Je vhodný na místa, kudy normální autobus neprojede. Autobus bude součástí mapy Fiktivní mapa rovněž od SergiaCZ. Na modelu jsou použity reálné fototextury a součástí autobusu bude i takzvaný "pražský teploměr", což je část systému OIS (4. obrázek). Mezi další vychytávky bude patřit otevíratelný dekl nad řidičem nebo otevíratelné MyPol hodiny.

 

Dále se podíváme na WiP mapu Fiktive Irland. Z názvu již vyplývá, že se jedná o fiktivní mapu Irska, přičemž některé části jsou napodobeninou reálných míst. Hlavním bodem mapy bude bývalý statek (1. obrázek), kde budete mít možnost zaparkovat svůj autobus. Autor dále uvádí, že při tvoření mapy, konkrétně navrhování farem, se chce co nejvíce držet reality, a proto bude po farmách rozmístěno různé harampádí jako jsou palety, ploty, stavebniny, rozbitá vozidla a podobně. Kromě zmínšných zemědělských usedlostí a vesnic bude na mapě také město. Co se týče linek, tak to zatím vypadá tak, že k dispozici bude maximálně školní linka se školním autobusem. Nyní se můžete podívat na několik obrázků, ze kterých je zřejmé, že půjde o levostrannou mapu, což je vzledem k silničním pravidlům Irska logické.

Jako poslední dnešní WiP projekt tu máme mapu Wiesenthal. Opět jde o fiktivní mapu, na které se pracuje už delší dobu. Mapa bude obsahovat dvě linky (220 a 400), které by měly nabízet atraktivní trasy přes města, dálnice i malé vesnice. 

Tak to je pro dnešek vše. Mějte se hezky. 

« | 114 15 16 17 18 19 20115 | »

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.