Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

LotusSim.cz - oficiální CZ/SK portál hry LOTUS

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Novinky a aktualizace
3. dnešní novinka: Setra S 215 SL
NicolasFI | 24.12.2012

Tak i já se přidám a nadělím vám taky dárek v podobě autobusu Setra S 215 SL. Autobus se mim až na pár chyb líbí a myslímm že si s ním jako já nejednou zajezdíte. Autobus vytvořil autor Tobias W. a můžete ho stáhnout zde. Samozřejmě ještě video, abyste se rozhodli, zda ho vyzkoušet:

Jinak přeji hezé prožití vánočních svátků a šťastný nový rok.

OMSI 2
shitman | 22.12.2012

Včera bylo ze strany M-R Software oficiálně potvrzeno, že místo updatu hry vyjde OMSI 2. Tento krok prakticky okamžitě schytal řadu kritiky spolu s obavami, abychom se vůbec něčeho nového dočkali. Seznam novinek, které by se měly objevit v OMSI 2, M-R zveřejnili spolu s vysvětlivkami, co z navrhovaných vylepšení již dokončili, mají v plánu dokončit nebo které vůbec do OMSI 2 nezařadí. Už teď je jisté, že OMSI 2 bude mít stejné grafické prostředí jako jeho předchůdce, bude obsahovat podporu fyziky kloubu a spolu s tímto i slibovaný autobus MAN NG272, rozšířenou mapu Berlin Spandau, vyjde ve čtvrtém čtvrtletí roku 2013 a bude placené (pro legální držitele OMSI zde pravděpodobně bude sleva). Všechny mapy a addony z OMSI budou údajně funkční i v OMSI 2, z čehož jasně vyplývá, že v základu zůstane hra naprosto stejná jako dosud, stejně tak v seznamu věcí nepadla ani zmínka o lepší optimalizaci hry či o možnosti využívat více jader procesoru. Pokud se chcete k tomuto tématu vyjádřit, máte možnost zůčastnit se flame-war na našem foru. 

Za překlad děkuji TomsonTom

Překlad do češtiny
(Věci, které jsem nepochopil, jsou v originále uvedeny kurzívou v závorce.)

Legenda:
Ve hře OMSI 2 se následující věci objeví ...
(A) - nejspíš ano / už je hotovo
(?) - zatím nevíme
(-) - zřejmě ne
(x) - rozhodně ne


Setup:
* Uživatelská data v "My Files" (zřejmě Dokumenty?) (?)
* Možnost spustit hru bez Aerosoft-Launcheru (x)
* Dvojklik na soubor *.osn (situace) spustí OMSI a automaticky načte danou situaci (A)

Gameplay:
* Ego-Mód (Ego-Mode - pravděpodobně možnost volného pohybu - chození po mapě) (?)
* Možnost pohybovat se zrcátky (?)
* Více rádiových kanálů (-)
* Multiplayer (?)
* Školní linky (?)
* Více možností u funkce Opravit autobus (A)
* Bouřky (?)
* Dynamické počasí (?)
* Možnost sledovat další jízdy s již aktivovaným jízdním řádem (Possibility to watch further trips while having active timetable) (?)
* Animované razítko (?)
* Hýbání kamerou volantem (?)
* Možnost, že dojdou mince (?)
* Letní čas (A)
* Polohovatelné sedadlo řidiče (?)
* Herní ovladač: možnost ovládat hru čtyřsměrným ovladacím tlačítkem (diretional pad) (A)
* Možnost přeskočit autobusovou zastávku v jízdním řádu (?)
* Jízdní pruhy pro dočasné parkování / pro autobusy (?) 
* Záznam jízdy se neobjeví ihned po dojetí, ale uloží se do souboru; autobus nebude skákat, když se objeví (asi při teleportu) (A)
* Různé hodnotící systémy (?) na jedné mapě (Different rate systems on one map - pravděpodobně různé ceny jízdného na různých linkách na mapě) (?)
* Vysílačka (-)
* Možnost sebrat peníze klávesovou zkratkou (A)
* Podpora více tlačítek na myši (?)
* Virtuální tempomat pro klávesnici (?)
* Žádný déšť pod mosty (?)

Grafika:
* Hladký pohyb venkovní kamery (?) 
* Pohyb stromů ve větru (?)
* Lepší stíny (?)
Bump mapping bez textury s odrazy (?)
* Real-time odrazy ve vlastním autobuse (okna, apod.) (?)
* Nové uživatelské rozhraní (xxxxx!!!)
* Lepší dešťové efekty (?)
* Vylepšený algoritmus pro AI vozidla (=> aby bylo možné vidět další auta přes jiné AI auto) (?)
* Zamlžená okýnka (?)
* Možnost připevnit zrcátkové kamery a světla na animované objekty (?)

Zvuk:
* Hluk od pasažérů (?)
* Modulární konfigurační soubory pro zvuky (Modular sound config files) (?)
* Možnost změnit hlasitost rádia + 3D zvuk rádia (hlasitost se mění podle polohy kamery, stejně jako v realitě) (-)

Vozidla:
* Možnost řídit tramvaje (?)
* Trolejbusy (-)
* Volně nastavitelné koeficienty tření, např. pro sněhové řetězy; sypání písku pro tramvaje (?)
* Jednotný adresář pro hlášení, pro každý .hof soubor zvlášť (A)
* Kola se špiní (?)
* Simulace drobných závad (A)
* Stopy kol na silnici (?)
* Studený start (A)
* Poškození kol (?)
* Poznávací značky závislé na mapě (?)
* Efekty větru (?)
* Simulace železničních podvozků (Simulate railroad boogies) (A)
* Špinavý interiér (?)
* Moment setrvačnosti u kol a převodovky (A)
* Modulárně postavené autobusy (Modular constructed buses) (x)
* Výběr vozidla: možnost vybrat "podtyp" autobusu (A)
* Výběr vozidla: možnost zrušit náhled (kvůli urychlení) (A)
* Prokluzování kol povede ke smyku do strany (?)

AI doprava:
* Lepší chování (????)
* Nouzové brzdění: brzdění auta závisí na vzdálenosti k překážce (?)
* Zrychlení aut odbočujících doleva (?)
* Střídaní pruhů (Variation over path) (?)
* Rychlejší průjezdy zatáček (?)
* Změna jízdního pruhu může být zrušena (?)
* Předjíždění (-)
* Plynulé zatáčení (A)
* Více druhů aut (?)
* Hustota provozu závisí na tom, jaký je den (A)
* Auta jezdí v závislosti na povrchu (A)
* Kopec ovlivňuje akceleraci (A)
* V neděli nejezdí kamiony (A)
* Vozidla policie, sanitka, hasiči, apod. (?)
* Vozidla zimní údržby (?)
* Motorky a kola (-)
* Vozidla mají při objevení se počáteční rychlost (?)
* Parkující auta (?)

AI autobusy:
* Mají cestující, když se objeví na okraji (Have passengers when they appear at visible edge) (?)
* Čekají na některých místěch po předem nastavený čas (A)
* Mohou mít zpoždění i když ještě nejsou vidět (A)
* Na konečné zastávce pasažéři nastupují na další jízdu (A)
* Neznovuobjeví se, pokud předchozí jízdu dokončí moc brzy (bug, A)
* Nekončící jízdy, kde pasažéři zůstanou v autobuse (spojené linky, změna cíle na displejích, apod. - A)
* Zastavení autobusu ovlivňuje prostředí (?)
* Jízdní styl závisí na zpoždění (?)
* Na konečné stojí s otevřenými dveřmi jen, když je venku teplo (A)
* Autobusy se umí předjíždět kolem ostrůvků (?)

Lidi:
* Více modelů (?)
* V zimě jiné oblečení (?)
* Děti (?)
* Lepší pohyby (?)
* Možnost nastavit věk (A)
* Kočárky a vozíky (?)
* Děti mačkají "Stop" ze srandy (-)
* Cestující se necpou k autobusu, dokud nezastaví (?)
* Možnost nastavit v mapě, aby cestující mávali na autobus, chtějí-li nastoupit (na znamení) (?)
* "Na shledanou" (?)
* Vždy ukážou jízdenku (?)
* Dialogy (-)
* Priorita sedadel (např. důchodci a mrzáci - ?)
* Množství lidí na zastávce je možné editovat v závislosti na denní době (?)
* Přestupující lidi (?)
* Běžící cestující (se zpožděním) (?)
* Cestující mohou otevřít / zavřít okna (A)
* Možnost koupit lístky v automatu v buse (?)
* Cestující se na zastávce neobjeví najednou, ale na zastávku přijdou (?)
* Stížnosti na vysokou rychlost (?)
* Stížnosti na nezastavení na zastávce (?)
* Animace při čekání (?)
* Ve městě pasažéři nestojí u dveří už 2 minuty před odjezdem, ale těsně před ním (?)
* Placení při odchodu (v některých zemích to tak funguje, pozn. TomsonTom) (?)

Tvorba map:
* Dočasné objekty závisející na čase (A)
* Mapy s provozem na levé straně (A)
* Terén se tvaruje podle silnice (A)
* Znovunačtení scenery objektů (?)
* Lehčí tvorba linek a jízdních řádů (?)
* Funkce "zpět" (?)
* Synchronizace semaforů i po načtení situace (?)
* Uspořádání nových splinů paralelně k již existujícím (?)
* Tracks and Trips mohou být zkopírovány a vloženy (A)
Profile editing: "general check mark" for all arr. and dep. times (?)
* Editace profilu: vertikální jezdec je zabugovaný (A)
* Algoritmus na křižovatky (-)
* Načtení všech splinů / objektů z dané složky (A)
* Možnost odstranit tile (A)
* Kopírování objektů i s připojenými objekty (?)
* Kruh, který zobrazí na mapě přesnou polohu myši (-)
* Možnost tvořit cesty a jízdní řády při průjezdu mapou (-)
* Tunely v terénu (A)
* Možnost vypnout automatické připojování splinů (A)

Splines:
* Systém na tvorbu více druhů povrchů (A)

Objekty / materiály:
* Textury na internetu (načtou se při startu) (?)

Skripty / čtení proměnných:
* Přístup ke jménu řidiče (?)
* Cestující mohou individuálně požádat o otevření konkrétních dveří (A)
String & system variables in plugin interface (A)
* Vzdálenost k další zastávce (A)
* Zavolání policie skriptem (na IBISu) (A)
* Bug: Zpoždění není zobrazeno správně u dlouhých přestávek (A)
* Plugin rozhraní: Možnost změnit interval přístupu k proměnným (?)
* Plugin rozhraní: Přístup ke všem vozidlům (?)
* Obrazovky na zastávkách mají přístup k údaji o zpoždění (A)
* Semafory ovládané skriptem (?)
* Objekty mají přístup k průjezdům cest (triggery - auto projede a zavolá se skript) (?)
hard coded exponential in-/decrease (?)
* Exponenciální funkce s libovolným základem
* Přístup k výšce a směru jízdy (A)
* Přístup k cíli další cesty (?)
* "onPlayerApproach" proměnná, která zjišťuje blízkost hráče (?)
* "M_Wheel" pro každé kolo (A)

Pokud jste dočetli až sem, tak Vás chválím. :) Je toho opravdu spousta, a neméně toho ještě bohužel chybí. 

Originální znění můžete najít zde (v němčině a angličtině), oficiální stránky tvůrců OMSI zde.

Vzhledem k rozsáhlosti dnešní novinky Vám dnes již pouze představím pár obrázků z oficiálních stránek zobrazujících aktuální postup na pracích na autobusu MAN NG272 a na mapě Spandau.

 1 04

06 07

09 10

12 15

01 05

10 11

Na závěr mi nezbývá než Vám popřát šťastné a veselé prožití vánočních svátků, bohatého Ježíška a spoustu bez nehody ujetých kilometrů v příštím roce. V příští novince už pro Vás snad budu mít opět něco ke stažení. S pozdravem shitman. :)

strom

Römerberg 2.0 a Pražský Citybus
shitman | 09.12.2012

Jak jsem slíbil, tak jsem zrobil - dnes tu pro Vás mám ke stažení novou mapu nesoucí jméno Römerberg 2.0 od autora nightcab. Jak jsem již psal minule, mapa obsahuje 10 řiditelných linek, nádherné přírodní scenerie, náročný terén a funkční lanovku. Rozhodně bych tuto mapu nedoporučil začátečníkům, protože je na některých místech skutečně náročná na řidičské umění. Mezi známé problémy této mapy patří poměrně vysoká náročnost na FPS a občasné chyby v navigaci, proto doporučujeme si nejprve na internetu najít gameplay videa z linek, abyste si ujasnili, kudy která trasa vede. Stahovat mapu můžete zde. 

romerberg

I když toho dnes více ke stažení nemám, nemůžu Vás ochudit o nové záběry z pražské linky 235 od autora AfG, které se před pár dny objevily. Ukazují oblast stanice metra Nové Butovice a také upravený Renault Citybus, který vyjde spolu s mapou.

prahapraha

praha praha

praha praha

praha praha

Na závěr se dnes podíváme na další projekt, tentokráte ne český, ale z dílny autorů Tobias W. a maxo3. Jedná se o autobus Setra S215 SL.

setra setra

setra setra

setra setra

A na závěr jedna tečka - poslední dobou se množí dotazy, kdy se uráčím udělat další díl videonávodu pro OMSI Editor. Pravdou je, že poslední dobou hrozně nestíhám, třeťák na střední je poměrně dost náročný na studium a upřímně mám i nějaký soukromý život. Takže další díl videonávodu (v němž mám v plánu se věnovat terénu a pravidlům AI dopravy) natočím v čase okolo vánočních svátků, následující díl po novém roce a doufám, že do velikonoc stihnu závěrečný díl, ve kterém se budeme věnovat jízdním řádům. Znovu opakuji, že mám fatálně málo času, a proto Vám ani jeden z těchto termínů nemohu slíbit, ale budu se maximálně snažit o to, abych tyto termíny nějak zvládl. 

Pro dnešek tedy všechno, s pozdravem shitman. :)

Databáze
Roman Papacek | 07.12.2012

Dnes, ve spolupráci s komunitním webem ofpmafia.eu, máme pro vás větší databázi souborů, které si můžete ,,postahovat” do OMSI.

Jedná se o soubory, které jsem doposud posbíral (já). Soubory mají celkem kolem 20Gb. Je to omezený provoz, který bude zřejmě do Února 2013. Poté tato databáze pravděpodobně skončí.

Jedná se z velké většiny o addony, které jsou oficiálně uvolněné autory. Jestli v databázi najdete chybu anebo soubor, který by tam ještě být neměl, není problém, aby mě autor kontaktoval na emailu: admin@ofpmafia.eu, kde se následně dohodneme.

VSTOUPIT DO DATABÁZE

« | 165 66 67 68 69 70 71115 | »

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.