Stejně jako minule jsem byl rád za poslední novinku roku 2012, neméně mne těší, že mohu dnes uvést první novinku roku 2013, a představit Vám v ní další autobus české výroby, Karosu B732 od autora RedGunn.
Ačkoliv vůz má své vady na kráse, které se skrývají především v oblasti zvuků, nepochybně patří mezi to lepší, co do OMSI vyšlo. Autobus máte k dispozici ve třech variantách, B731, B732 s celudemi a B732 s BUSE (pro ty, kdo nevědí, 731 je s automatickou převodovkou a 732 s manuální). Autobus obsahuje hned několik překvapení, jako je např. budík na palubním počítači Mypol, otevíratelné stropní větráky, nadprůměrnou kapacitu a hned několik nátěrů. Stahovat model můžete zde.
Jako další pro Vás mám opět nové obrázky z Prahy, tentokrát již s přislíbeným datem vydání, které autor AfG stanovil na 20. ledna 2013.
A na závěr pro Vás mám ještě jednu porci obrázků, tentokráte z postupu prací na Karose B931, jejímž autorem je Misalok.
Děkuji za pozornost, zase příště, s pozdravem shitman :)
Dnes mám tu čest Vám přinést nejspíše poslední novinku letošního roku, a neméně mě to těší z toho důvodu, že Vám v ní přináším dlouho očekávaný autobus české výroby Karosa C954E.1360 od autora marty515. Velký šéf mne požádal, abych tuto novinku pojal formou jakési recenze, ve které vyzdvihnu přednosti tohoto autobusu, ovšem nezakázal mi ho potopit kvůli jeho nedostatkům, takže jsem autobus lehce protestoval a zde Vám přináším výsledky mých testů.
Mezi nepochybné klady tohoto vozu patří to, že je to Karosa. Co si budeme povídat, každý z Čechů má určitě k této značce nějaký vztah, ať už kladný či záporný, a většina z Vás určitě alespoň jednou tímto autobusem už jela. Autobus je konvertovaný z vBusu (autory původního modelu jsou Kottna a Dadorius) a má nově vymodelovanou palubní desku a některé drobnosti. Samozřejmostí jsou nové fototextury jak interiéru, tak exteriéru.
Jak je určitě všem známo, jedná se o linkový meziměstský autobus. Vůz, který vám dnes nabídnu, je vybaven dvěma dveřmi otevírajícími se vně vozu a prostorem pro kočárky naproti druhým dveřím. Dále je autobus vybaven ABS, ASR, nožním retardérem, mikroelektronikou a informačním systémem BUSE skládajícím se z vnitřních i vnějších oznamovacích panelů. Autobus je vybaven manuální šestistupňovou mechanickou převodovkou ZF a motorem Iveco Cursor 8 o maximálním výkonu 228 kW.
Autor busu si dal poměrně záležet a pečlivě nascriptoval základní funkce mikroelektroniky (kasy), vnitřních a vnějších BUSE panelů a různých funkcí autobusu (jako např. automatický zámek dveří, výstrahu otevřených dveří, ovládání dveří zvenčí, nožní retardér, různé úrovně osvětlení interiéru, topení a funkce a kontrolky palubního počítače).
Z mého popisu to zatím vypadá tak, že je tento autobus prakticky dokonalý, ovšem tak tomu ani zdaleka není.
Autor uvádí, že se jedná o betaverzi 0.9, s čímž mi nezbývá než souhlasit. Spousta funkcí autobusu (jako např. motorová brzda, tlačítko "nouze" či pokročilé funkce mikroelektroniky) zatím nefungují, model autobusu má na některých místech mezery a v některých částech problikávají textury, cestující se především u kasy při "čipnutí" lístku poněkud legračne protáčejí, a největší rezervu tohoto autobusu vidím ve zvucích, které jsou sice z převážné části reálné, ovšem v hrozné kvalitě a některé mají poněkud pomíchané úrovně hlasitosti. Zvuky motoru má vůz dobře dosazené, ovšem velmi mi zde chybí charakteristický zvuk turba, zvuky dveří jsou sice v poměrně dostačující kvalitě, ovšem příšerně nahlas.
Cestující se ve voze (až na situaci při čipnutí) chovají rozumně, nikde nepřekážejí, nemotají se, nedělají nesmysly, netočí se na tyčích, neskáčou z okýnek apod., jedinou chybku bych viděl v tom, že prvních pár ucpe uličku vepředu a další se již potom dozadu nevejdou (holt češi).
Další chybou v autobusu, řekl bych poměrně velikou, je to, že se autobus nešpiní. Vzhledem k tomu, že jde ale o betaverzi autobusu a autor to sám zmínil v přiloženém readme, zatím tuto skutečnost přehlížím. Stejně tak chybí proudy vody z ostřikovačů, ačkoliv se sklo zamokří a stěrače velmi pečlivě setřou přesně tu oblast, po které se pohybují. V neposlední řadě autobus zatím postrádá tlačítko pro zapnutí elektriky (nevím, jestli má být v reálu - jen mi trochu vadí jí zapínat na klávesnici), animaci řadící páky, zobrazovač jízdního řádu a tabuli cílů. Další chyby jsem objevil v nastavení kamery - z pohledu řidiče není vidět na vnitřní zrcátka (ačkoliv toto řeší klávesová zkratka pro zobrazení JŘ, která se zaměřila na vnitřní zpětná zrcátka) a vnější kamera má poněkud špatně nastavenou výšku. Autobusu také zatím nefungují couvací světla.
Jak už jsem psal výše, autobus má oproti svému předchůdci z vbusu nové fototextury, které jsou vesměs velmi kvalitní a navozují reálný pocit z řízení autobusu.
Největším problémem tohoto autobusu je ovšem jeho HW náročnost, která se mi zdá někdy až přehnaná, a kterou způsobuje hned několik aspektů (jako např. rolující seznam zastávek na vnitřním informačním panelu pro cestující).
Ačkoliv autor avizoval, že autobus vyjde se spoustou nátěrů, zatím jsme se dočkali "jen" čtyř (jmenujme např. ProboTrans Beroun či ČSAD POLKOST), a ačkoliv zatím autor nedodal template pro tvorbu skinů, neměl by být přílišný problém při reskinování vycházet z nátěru "White".
Shrnu tedy tento vůz do jednoduchých bodů:
+ Kvalitní model a velmi dobré textury
+ Nascriptované součásti fungují dokonale
+ Hned několik repaintů v základní verzi
+ Pohyb cestujících
+ Scripty dveří (vpravdě dokonalé)
+ BUSE systém
+ Přehledný manuál k autobusu + technická knížečka od Karosy
+/- Zvuky (reálné, ale mizerná kvalita)
+/- Kapacita (sice dostačující, ovšem nevyužitá vzhledem k autobusu)
+/- Mikroelektronika (dostačující, ovšem neúplná a občas matoucí)
+/- Pohledy
+/- Osvětlení interiéru (je sice krásné a reálné, ale cestující na něj nadávají)
- Chybějící zobrazovač JŘ a tabulka cílů
- Mezery v modelu
- Zašpinení autobusu
- HW náročnost
- Chybí couvací světla a zvuková signalizace
S přihlédnutím k tomu, že jde o betaverzi, a většinu chyb autor sám zmínil v readme s tím, že má v plánu je opravit, dávám vozu 90% a rozhodně Vám doporučuji si ho stáhnout a vyzkoušet. Upozorňuji ovšem majitele slabších PC, že přehnaného FPS s ním nedosáhnete. Níže se můžete podívat na obrázky z testování.
A abych nedělal hukot jen kvůli autobusu, připravil jsem si pro Vás ještě dvě lahůdky, a těmi jsou mapy Stadtbusnetz od autora Roland15 a Rhodenau od autora NahverkehrFan. Mapa Stadtbusznet obsahuje čtyři linky a projedete se ve městě, po dálnici i po přírodě. Mapa Rhodenau obsahuje tři linky a projedete se po nich především mezi městem a přilehlými vesnicemi. Obě mapy jsou ovšem poměrně hodně náročná na HW, proto pozor. Stahovat můžete zde, galerii obrázků můžete vidět níže.
Mapa Stadtbusznet
Mapa Rhodenau
UPOZORNĚNÍ: Mapa Rhodenau naproti své vynikající pověsti stále některým lidem i po několika opravách od autora vykazuje chyby v modulu při přijetí na zastávku a výstupu lidí. Tato chyba je zatím pozorována u linky 64 a S1. Autor na opravě pracuje a v případě nového updatu mapy Vám samozřejmě přineseme aktualizaci i na našich stránkách.
Jako další pro Vás mám, pro naladění vánoční atmosféry, vánoční nátěr pro autobus MAN SD200 SD88 od autora michael1984.
A na úplný závěr balíček repaintů BVG pro Solaris Urbino 10 III. od autora Dani Blanco. Oba repainty stahujte zde.
Pro dnešek je to tedy ode mne vše, věřím, že jsem Vám udělal před Novým rokem a posledním týdnem školních prázdnin radost, a nezbývá mi než Vám všem popřát jen to nejlepší v novém roce. S pozdravem shitman :)
Šťastné a veselé! Jak se zdá, spousta autorů nám chtěla na Vánoce udělat radost, proto Vám dnes přináším hned několik hotových projektů v dnes již druhé novince.
Jako první je autobus, který vyšel už před pár dny, Ikarus KZNS ve verzích 260, 260.04, C60 a 280.53. Mezi nesporné výhody těchto autobusů patří jejich HW nenáročnost, kdy není problém jich postavit šest vedle sebe se zachováním FPS na velmi dobré úrovni. Mezi další plus rozhodně patří možnost výběru mezi manuální a automatickou převodovkou, výborné zvuky a spousta vychytávek v interiéru (jako např. skrývatelný IBIS, směrová tabla a další). Autobus stahujte zde.
Další vánoční překvapení si připravil Honza121, který vytvořil tři nátěry DPP pro Citybus (konkrétně vozy 3006, 3229 a 3415) a Ústecký nátěr vozu 31. Nátěry stahujte zde.
Nakonec pro Vás mám nejnovější obrázky z dílny AfG, ti, kteří sledují naše stránky pravidelně už tuší, že půjde o obrázky Prahy.
Prodnešek je to ode mě vše, ale nemusíte smutnit, chvíli po mě má Roman připravenou další novinku, ve které nabídne ke stažení například autobus české výroby SOR C10.5 či vynikající práci od Juliana - Mercedes-Benz O405N2. Jeho novinku najdete hned pod tou mojí.
Přeji Vám veselé vánoce a příjemné prožití celých vánočních svátků, a kdybych neměl co do další novinky, tak i krásného Silverstra a vše nejlepší do nového roku. S pozdravem shitman. :)
Dnes jako dárek k vánocům vyšli 2 autobusy. Jedná se o český autobus SOR C10.5 a poté německý autobus Mercedes-Benz O405N² na který čekalo asi 99% lidí.
Nejprve se zaměříme na autobus SOR C10.5 od autora Slujda.
Tento autobus není špatný, ale existují i tací lidé, kterým se autobus nelíbí.
Stahujte ZDE
Na závěr se podíváme na německý autobus Mercedes-Benz O405N², který vytvořil Julian. Julian uvádí, že se také jedná o dárek k vánocům a že prý autobus nemá žádné chyby.
Autobus obsahuje celkem 5 verzí a má také plno vychytávek jako jsou například: Nouzové otevírání dveří, zvýšení výšky autobusu, možnost otevřít levou nebo pravou část předních dveří, reatardér, ASR, vodní pumpa a ještě mnoho věcí. Tento autobus je velmi dobře udělán. Možná lépe než originální MANy od Autorů hry. Na závěr podotknu, že autobus má plně ovladatelný IBIS. Seznam všech ,,vychytávek" ZDE
shitman dodává: TOHLE JE NEJLEPŠÍ BUS, JAKÝ JSEM VIDĚL! VYZKOUŠEJ HO!
Stahujte ZDE
Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.