Topení/větrání je nedílnou součástí hry. Pokud máte moc horko nebo příliš velkou zimu, cestující si stěžují... V tomto článku najdete, jaksprávně teplotu regulovat
Rozdělil jsem busy základně podle palubní desky,kterou vlastní (ty ostatní, které zde nejsou na obrázku, jsou pak stejné, jako některé z těchto typů):
Popisky k obrázkům:
1 - Zap./Vyp. vnitřního ventilátoru - pokud ho nemáte zapnutý, větrák nepojede. U novějších typů je na tlačítku obrázek větráčku, u starších je jen černé tlač. (popřípadě páčka) s popiskem.
2 - Kolečko síly větráku - čím více otočíte, tím více bude větrák foukat (a tím více topit nebo chladit). 100% si toho všimnete, dost to hučí.:-)
3 - Ovládání předního topení - první páčka je nejdůležitější = modrá-zima a červená-teplo.
Páčka vpravo slouží k nastavení druhu cirkulace vzduchu - když je nahoře, ohřívá čerstvý vzduch, uprostřed neohřívá a fouká studený čerstvý vzduch, v pozici dole se ohřívá vnitřní vzduch - cirkulačně, pořád dokola (pořád více se ohřívá; tato možnost je více efektivní než první).
4 - Chlazení motoru - normálně se chlazení motoru aktivuje automaticky díky termostatu, ale můžete ho také ovládat manuálně tímto tlačítkem (jen u SD200, SD202 už tuto funkci nemají, asi se spoléhají na automatiku).
5 - Teplota motoru - na budíku se ukazuje aktuální teplota motoru -je důležitá pro správný chod motoru a měla by se udržovat kolem 90°C.
6 - Přídavné ohřívání motoru - pokud je venku velká zima, motor se tak rychleji dostane do správné provozní teploty.
7 - Teploměr - měří teplotu vzduchu uvnitř autobusu.
Udržujte teplotu kolem 20°C, ta je cestujícím nejpříjemnější.
Jaro topení skoro nepotřebuje, teplota je příjemná sama o sobě.
V létě naopak doporučuji chlazení, proto páčku na modrou. Při vysoké teplotě se cestující začnou ozývat. Držte ji proto pod 25°C. Zapínejte větrák hned po nastoupení, teplota v létě celkem rychle stoupá.
Pokud potřebuje rychle vyvětrat, nejlepší je otevřít všecky větračky v autobuse a nechat je na chvíli otevřené, pokud potřebujete rapidní pokles teploty, není problém zablokovat otevřené přední dveře.
Na podzim stačí ohřívat venkovní vzduch.
Pokud jedete v zimě, doporučuju zapnout větrák naplno a regulovat pouze pomocí modré a červené, okruh bych nastavil na ohřev vnitřního vzduchu. Moc bych ale nepřetápěl - jak jistě víte z vlastních zkušeností, pokud vlezete z mrazu do přetopeného busu, není to moc příjemné.:-) Nedržte ji však níž než 15°C a ne víš než 18°C.
V zimě je také důležité zapnout topení hned po nastoupení (podobně jako v létě), jinak vám teplota klesne moc nízko a horko těžko ji budete vytápět zpět.
Autor článku: m!lh0us3
Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.