Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

LotusSim.cz - oficiální CZ/SK portál hry LOTUS

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Jak správně nastavit větrání nebo topení

Topení/větrání je nedílnou součástí hry. Pokud máte moc horko nebo příliš velkou zimu, cestující si stěžují... V tomto článku najdete, jaksprávně teplotu regulovat

Rozdělil jsem busy základně podle palubní desky,kterou vlastní (ty ostatní, které zde nejsou na obrázku, jsou pak stejné, jako některé z těchto typů):

Popisky k obrázkům:

1 - Zap./Vyp. vnitřního ventilátoru - pokud ho nemáte zapnutý, větrák nepojede. U novějších typů je na tlačítku obrázek větráčku, u starších je jen černé tlač. (popřípadě páčka) s popiskem.

2 - Kolečko síly větráku - čím více otočíte, tím více bude větrák foukat (a tím více topit nebo chladit). 100% si toho všimnete, dost to hučí.:-)

3 - Ovládání předního topení - první páčka je nejdůležitější = modrá-zima a červená-teplo.

Páčka vpravo slouží k nastavení druhu cirkulace vzduchu  - když je nahoře, ohřívá čerstvý vzduch, uprostřed neohřívá a fouká studený čerstvý vzduch, v pozici dole se ohřívá vnitřní vzduch - cirkulačně, pořád dokola (pořád více se ohřívá; tato možnost je více efektivní než první).

4 - Chlazení motoru - normálně se chlazení motoru aktivuje automaticky díky termostatu, ale můžete ho také ovládat manuálně tímto tlačítkem (jen u SD200,  SD202 už tuto funkci nemají, asi se spoléhají na automatiku).

5 - Teplota motoru - na budíku se ukazuje aktuální teplota motoru -je důležitá pro správný chod motoru a měla by se udržovat kolem 90°C.

6 - Přídavné ohřívání motoru - pokud je venku velká zima, motor se tak rychleji dostane do správné provozní teploty.

7 - Teploměr - měří teplotu vzduchu uvnitř autobusu.

         
                    SD77                                            SD80                                          SD81
                                          


                     SD85                                             D86                                           D92

 

Udržujte teplotu kolem 20°C, ta je cestujícím nejpříjemnější.

Jaro topení skoro nepotřebuje, teplota je příjemná sama o sobě.

V létě naopak doporučuji chlazení, proto páčku na modrou. Při vysoké teplotě se cestující začnou ozývat. Držte ji proto pod 25°C. Zapínejte větrák hned po nastoupení, teplota v létě celkem rychle stoupá.

Pokud potřebuje rychle vyvětrat, nejlepší je otevřít všecky větračky v autobuse a nechat je na chvíli otevřené, pokud potřebujete rapidní pokles teploty, není problém zablokovat otevřené přední dveře.

Na podzim stačí ohřívat venkovní vzduch.

Pokud jedete v zimě, doporučuju zapnout větrák naplno a regulovat pouze pomocí modré a červené, okruh bych nastavil na ohřev vnitřního vzduchu.  Moc bych ale nepřetápěl - jak jistě víte z vlastních zkušeností, pokud vlezete z mrazu do přetopeného busu, není to moc příjemné.:-) Nedržte ji však níž než 15°C a ne víš než 18°C.

V zimě je také důležité zapnout topení hned po nastoupení (podobně jako v létě), jinak vám teplota klesne moc nízko a horko těžko ji budete vytápět zpět.

 Autor článku: m!lh0us3


Zpět na návody.

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.