Objednat OMSI 2!

1 290,- Kč
OBJEDNAT ZDE!

Addony do OMSI



Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Tvorba repaintů a skinů autobusu

NENECHTE SE ZASTRAŠIT NÁZVY SOUBORŮ A SLOŽEK, DOPORUČUJEME SI K TOMU REPAINT TOOL OTEVŘÍT A PRACOVAT KROK ZA KROKEM.

1.ČÁST:

První a důležitá věc je stažení SDK Packu.

Před začátkem ještě doporučuji někde si složku „Repaints“ zálohovat, jako už čehokoliv, co měníte, ať můžete dělat další a další reskiny.

Po stažení a rozbalení do složky s hrou pro vás bude důležitá složka „Repaints“. V té jsou ve dvou složkách (SD200; SD202) umístěny textury ke všem autobusům ve formátu bmp.

Názorně vám to ukážu na SD85 (ostatní je vesměs totéž).

 

Složkou „Repaints“ se prohrabejte do složky "templates" a vytvořte si kopii textury „SD85_01_BS“ (např. SD85_01_BS-kopie) . Tady je potřeba, aby textura „SD85_01_BS“ zůstala původní! Z té potom RepaintTool bere například víka, apod. To je důvod té kopie.

V malování si otevřete (v mém případě, záleží, jak máte pojmenováno vy) „SD85_01_BS-kopie“ a můžete na něj něco načmárat, následně jej uložte.

Otevřete si RepaintTool, klikněte na tlačítko „Convert“ a najděte cestu „/Omsi/Repaints/SD200“.

Vykoukne na vás toto:

Najděte „SD85_01.rpc“ a rozklikněte a přejděte do složky „templates“. Najděte tam texturu „SD85_01_BS-kopie“ a poklikejte. Program se vás zeptá, jestli chcete konvertovat. Ja. :)

Poté program zavřete a přesuňte se do složky „Repaints/SD200/templates“ a je tam objevivší se „SD85_01_BS-kopie“, ale ve formátu .dds. Přejmenujte si ji například „SD85_01_test“.

Texturu vyjměte a vložte ji sem - „/Vehicles/MAN_SD200/Texture/Werbung_SD85“.

V Poznámkovém bloku si otevřete „werbungen1_fiktiv.cti“, klidně i „werbungen1_zugelassen.cti“. Je to jedno. A zapište následující:

 

Spusťte hru. Vyberte si SD85 a vzhled s názvem „pokus“. Takhle to bude vypadat ve hře:

 

Ještě se vás pokusím naučit, jak přemalovat střechu (+ jako bonus jsou k té textuře potahy sedadel, apod.).

Postup je velice obdobný:

V malování si otevřete texturu s názvem „SD85_02_BS“ ze složky „/Repaints/SD200/templates“.

Textura střechy je to místo, kam jsem načmáral ten klikihák.

 

Jinak pokud budete chtít něco předělat na interiéru/exteriéru, co obsahuje tato textura, co je co snad poznáte. :)

Po uložení otevřete RepaintTool, klikněte na „Convert“. V nabídce vám ukáže složku „templates“, která se tváří prázdná (to je po každém použítí nástroje). Otevřete nabídku a klikněte na „SD200“.

Pokud to uděláte, vykouknou na vás opět ty .rpc soubory. Tentokrát ale vyberte soubor „SD85_02.rpc“. Dostanete se do složky „templates“ a tam si vyberte vaši přemalovanou texturu „SD85_02“ a zkonvertujte.

Překonvertovaná textura se opět objevila ve složce templates („/Repaints/SD200/templates“) ve formátu .dds.

Přejmenujte si ji na „SD85_02_test“ a přesuňte ji do složky „/Vehicles/MAN_SD200/Texture/Werbung_SD85“.

Otevřete „ werbungen1_fiktiv.cti“, či který jste již použili a textura musí být zapsána následovně:

Spusťte hru a vypadá to následovně:

 

Toto by mělo posloužit jako ten největší základ.

Dále je pomocí Repaint toolu možné například zbavit se orámování kolem displejů/transparentů, odstranění/změna piktogramů (teda vlajky ne :)), pozadí pod čísly, třeba i položení základů malby přes okna, …

Viz. obrázek z repaintu, který jsem vytvořil (ke stažení v databázi):

 

Snad vám článek dobře poslouží.

U ostatních modelů se můžou (a liší) názvy textur. Například u D92 je textura s názvem „D92_01_ADMUMaster“ a na tu můžete rovnou plácat barvičky. Žádná kopie potřeba není. Je to o tom, dát si s tím práci a zkoušet a zkoušet.

2. ČÁST:

Návod, část 2 - jak se zbavit barevného orámování kolem panelů, malování přes okna, atd.

Názorně to ukáži na D92.

Ve složce „\Repaints\SD202\Templates“ je obsažená textura „D92_01_BS“, se kterou se dá provést oprava orámování transparentů, pozadí pod čísly, malování po rámech oken, apod.

Pokud už máte připravený reskin (u D92 asi ideálně na textuře s názvem „D92_01_ADMUMaster“), jako já:

Texturu si uložte. Eventuelně vyzkoušejte ve hře.

Pokud skin ve hře funguje a chcete se zbavit toho orámování, apod., otevřete si z „templates“ texturu „ D92_01_BS“. A jednoduše přemalujte místa, která (ne)jsou potřeba.

Musíte si ale taky trochu pohlídat odstín, aby vám to ladilo se základní barvou reskinu.

Můžete tu taky malovat po rámech oken – ve hře budou taktéž přemalované.

Pokud budete mít hotovo, obrázek uložte.

Otevřete si RepaintTool, najděte v SD202 „D92_1.rpc“ a z templates vložte „D92_01_ADMUMaster“, kde máte „hlavní skin“. Zkonvertujte a podívejte se do složky „Repaints“, kde se má objevit ve formátu .dds.

Pokud ho můžete v počítači otevřít, podívejte se, že co mělo zmizet, zmizelo.

A to je vlastně všechno. Texturu už si jen podle sebe přejmenujte a dejte do složky k texturám modelu. Pokud jste ten skin ještě ve hře nezkoušeli, tak ho zapište do .cti souboru a je to.

Ještě doplnim k malbě přes okna. Sám o tom moc nevím, takže jen stručný základ.

Je u toho potřeba taktéž přemalovat „D92_01_BS“. Jestli s rámem nebo bez, je to na vás, ale musí se kreslit do oknech. Po namalování pokračujte jako obvykle (zkonvertování RepaintToolem, přesunutí textury, přejmenování, …). Při zápisu do souboru .cti musíte navíc přidat toto:


Je nutné k tomu mít .tga soubor, který seženete například z reskinu od „cj186“ WM2006. Já ještě nepřišel na to, jak si vytvořit vlastní a pro svoji potřebu. Pokud to někdo jiný víte, sem s tím. :)

Čili pokud jste se řídili tímto návodem, neměl by být žádný problém.

Princip je v podstatě pro všechny modely stejný, stačí jen zkoušet a zkoušet.

Autor článku: Tomeš


Zpět na návody.

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.