Objednat OMSI 2!

1 290,- Kč
OBJEDNAT ZDE!

Addony do OMSI



Editorial
Vážení a milí návštěvníci, po zkušenostech s předchozím editorialem raději nebudu uvádět, co je za měsíc. :D Venku máme ještě pořád hezky, jen děvčata se začínají pomalu z minisukýnek a plavek převlékat do delších kalhot. Co naplat, chce to zase zapnout fantazii. ;-) Co se týče webu, přes prázdniny nám, jak se říká, odešla šťáva, která obsahovala jak větší nadšení, tak i větší redaktorskou sílu. Právě proto jsme nyní začali lov nových sil a máme radost, že se vás přihlásilo tolik. Doufám a předpokládám, že mezi vámi vybereme opravdu ty kompetentní osoby a doplníme naši databázi o pěkných pár kousků. ;-) A nezapomínejte také na naše forum, kde se vždy něco nového najde, když hlavní pramen vyschne.. ;-)

DIMI, šéfredaktor
Statistika
Naše ikona
Partneři

ABCgames.cz - hry, cheaty, trainery, návody, češtiny, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download

www.playglobe.net
Novinky a aktualizace
Hlášení zastávek - výsledky ankety
Rilian | 28.02.2016

A máme tu výsledky ankety! Poměrně přesvědčivě zvítězil ženský hlas:

Kromě hlášení zastávek pracujeme nadále i na mapě samotné, v průběhu týdne potom budete mít šanci vybrat vzorový nátěr naše autobusy. 

Hlášení zastávek v OMSI.cz mapě
Rilian | 21.02.2016

Protože se vývoj společné OMSI.cz mapy pomalu chýlí ke konci, přichází na řadu i zpočátku nedůležité úkoly jako namluvení hlášení zastávek. Pomozte nám rozhodnout, jestli je má namluvit mužský nebo ženský hlas! 

Lemmental 3 - recenze
Rilian | 14.02.2016

Vážení čtenáři, vítejte u recenze poslední velké vydané mapy - Lemmentalu 3 (2015). Svou rozlehlostí se řadí k těm největším, rozhodně to ale nemá vliv na kvalitu zpracování - spíš naopak. Se svými 20 řiditelnými linkami (a dalšími cca 20 řízených AI) zahrnuje komplexní dopravní systém ve městě Lemmental a jeho okolí, kde spoje zajišťují tři dopravci. 

V Lemmentalu se nachází dva největší přepravní uzly: ZOB ve starém městě a hlavní nádraží spojené se železniční stanicí. V nich začíná drtivá většina linek - 8 příměstských, 2 městské a 3 expresní denní linky a dále 7 nočních linek. Převážnou většinu spojení po městě tak zajišťují linky příměstské, z toho vyplývá, že ve vozovém parku dopravců převládají dvoudvéřová Citara nebo Solarisy Urbino 12, výjimečně lze potkat i kloubová Citara. Oproti předchozí verzi prošel největší proměnou úsek mezi ZOB a hlavním nádražím, samotné nádraží se změnilo k nepoznání a hlavně mu přibyla vyvýšená odstavná plocha, kde vyčkáváte na odjezd na linku. 

Pojďme se teď podívat na stručné informace ke každé lince:

Příměstské linky:

450

Linka spojující autobusové nádraží (Lemmental ZOB) s hlavním nádražím (Hauptbahnhof) a městečkem Oberesch (vybrané spoje pokračují do točny Adlersbruch). Je poměrně dlouhá, v Lemmentalu obsluhuje jako jediná zahrádkářskou osadu na kraji města a dále pokračuje přes vesnice Hohenberg a Hochstrund (kde se odděluje linka 452) směr nádraží v Obereschi, kde je cca polovina spojů ukončena. Zbylé pokračují do Adlersbruchu, což je osada o pár domech, těsně před ní ale leží významný turistický cíl - Tierpark (něco jako ZOO ve volné přírodě).
Interval: pracovní dny a sobota 30 minut (spoje jedoucí do Adlersbruchu 60 minut), neděle 60 minut v celé trase

451

Vůbec první linka, se kterou jste se mohli v Lemmentalu kdy projet. Podobně jako 450 poskytuje spojení mezi starým městem (ZOB) a hlavním nádražím, odtud ale pokračuje na Leibnizplatz a jako jediná za ním odbočuje doprava k zastávce Gäricher See. Za ní vás čeká klidná cesta přes řadu malých vesnic až do osady Trehnbach, kde se nachází konečná zastávka. O nedělích je v provozu pouze v úseku Trehnbach - Hauptbahnhof.
Interval: pracovní dny ráno, dopoledne a večer 30 minut, odpoledne 20 minut, sobota 30 minut (odpoledne a večer 60 minut), neděle 60 minut (Hauptbanhhof - Trehnbach).

452

Zajímavá linka, která je spojnicí mezi přírodní rezervací Birkenforst nacházející se na kraji Lemmentalu, čtvrtěmi Voiskamp a Kreisberg (Kreisberg obsluhuje jako jediná), hlavním nádražím a vesnicí Hochstrund, kde se odděluje od linky 450. Vybrané spoje jsou zde ukončeny, většina jich ale pokračuje až do městečka Klein-Steinburg, za nímž se v polích nachází konečná. Na této lince můžete nejčastěji potkat kloubové vozy právě kvůli její atraktivní trase přes celé město. 
Interval: pracovní dny 30 minut (dopoledne polovina spojů končí v zastávce Hochstrund, Nauenweg), sobota 30 minut (dopoledne a odpoledne končí polovina spojů v zastávce Hochstrund, Nauenweg), neděle 60 minut (v celé trase až do zastávky Klein-Steinburg, Alt-Walle 120 minut).

454

Jedna z nejkratších linek spojující hlavní nádraží a vesničku Ketzheide. Část trasy má společnou s 450, před Odiansweg ale odbočuje doleva a obsluhuje obce Kiefstede a Ketzheide, kde má krátkou přestávku, po které se zase vrací do Lemmentalu. 
Interval: pracovní dny 30 minut (večer 60 minut), víkend 60 minut.

455

Vedle SB52 druhá linka, která jezdí po dálnici. Začíná opět na ZOB, odkud pokračuje na hlavní nádraží a dál přes nově vybudovanou výpadovku z města (kde jako jediná obsluhuje obě zastávky Wildsfuß a Lindenhof) pokračuje kolem parkovišť P+R do sousední vesnice Bergerfürth, kde je polovina spojů ukončena. Druhá půlka pokračuje do městečka Grünschildken, kde přejedete přehradu a obsloužíte několik dalších zastávek předtím, než se vydáte po dálnici směr Oberbüschen. Drtivá většina spojů končí až ve vesnici Hoheneck, několik je jich ale ukončených už v točně Ebensberg, Liliengrün (kousek před Hoheneckem).
Interval: pracovní dny 20 minut (spoje jedoucí do Hohenecku dopoledne a večer 60 minut), sobota 20 - 40 minut (polovina spojů končí v Ebensbergu), neděle 20 - 40 minut (polovina spojů končí v Bergerfürthu).

456

Nejdelší linka v oblasti, která vyjíždí z ZOB, projíždí přes hlavní nádraží a pokračuje na okruh Bonner Gürtel, ze kterého se ale u radnice odpojuje a jako jediná denní linka zastavuje u západního nádraží. Dál obsluhuje průmyslovou zónu a po opuštění Lemmentalu míří do Frankenbergu, kde se potkává s linkou 458. Za ním už následuje plnohodnotný venkov a konečná zastávka ve vesničce Neu-Weiberg, Sellofen.
Interval: pracovní dny 20 minut (okrajová období 30 minut), víkend 30 minut.

458

458 začíná jako jedna z mála na východním nádraží (Bahnhof Ost), kousek od ZOB. Najíždí na městský okruh Bonner Gürtel, ze kterého po pár zastávkách odbočuje, aby obsloužila nádraží Stümp. Z ní pokračuje do Frankenbergu, kde se střetává s linkou 456 a kde je část spojů ukončena u zahradnictví. Většina ale pokračuje dál a končí v točně Klein Klefe u malé vesničky. 
Interval: pracovní dny ráno 20 minut (část spojů ukončena u zahradnictví ve Frankenbergu), dopoledne 60 minut, odpoledne 20 - 30 minut, večer 60 minut, víkend 60 minut.

459

Jako jediná linka vyjíždějící z ZOB nejede doprava na Odiansweg, ale zahýbá doleva a vydává se do kopce k východnímu nádraží. Za ním najede na městský okruh, mine konečnou Birkenforst a pokračuje ostrými zatáčkami kolem starého nádraží do vesnice Grünhöfchen. Vzhledem k dlouhému intervalu nemá linka o víkendu stálé pořadí, proto jsou všechny spoje hrazeny přejíždějícími vozy z jiných linek končících na ZOB.
Interval: pracovní dny ráno a odpoledne 30 minut, ve zbylá období a o víkendu 60 minut.

Městské linky:

453

Krátká okružní linka začínající i končící na hlavním nádraží. Obsluhuje čtvrť Heilgenstock a následně se připojuje k trase linky 451 před zastávkou Gäricher See. Charakter má spíše doplňkový - v provozu je pouze v pracovní dny s devíti spoji (přitom tři jedou hned mezi sedmou a osmou ráno).
Interval: nepravidelný.

457

Druhá městská linka s delší trasou a větším významem. Zajišťuje spojení mezi hlavním a východním nádražím, pět párů spojů je dopoledne ukončeno v konečné linky 452 Birkenforst. Za hlavním nádražím pokračuje jako většina spojů přes Leibnizplatz do čtvrti Voiskamp a dále na městský okruh Bonner Gürtel. U divadla zahýbá doprava k technologickému centru, míjí konečnou Birkenforst a vrací se na okruh. Projede kolem ZOO a policejního ředitelství, zahne doleva a za městským parkem končí na východním nádraží. 
Interval: pracovní dny 20 minut (večer 30 minut), víkend 30 minut.

Expresní linky:

100

Expres spojující několik parkovišť P+R umístěných na okraji města a divadlo na městském okruhu, v provozu převážně v kloubových vozech. Zastavuje pouze na vybraných zastávkách a je zaměřený na rychlou dopravu návštěvníků města do centra.
Interval: pracovní dny 30 - 60 minut, víkend 20 minut.

SB51

Rychlé spojení mezi hlavním nádražím a vesnicí Schatenburg. Až do městečka Grünschildken jede po trase linky 455, za ním ale nenajíždí na dálnici, nýbrž pokračuje rovně do Schatenburgu. 
Interval: pracovní dny 20 minut, sobota 30 minut, neděle 60 minut.

SB52

Vyjíždí rovněž z hlavního nádraží, zastavuje u parkovišť P+R 1 a 2 ve vesnici Bergerfürth odbočuje na rozdíl od 455 doleva. Najíždí na dálnici a sjíždí na stejném sjezdu jako 455 (455 jede poté doleva, SB52 doprava). Vjíždí do města Königsrath a obsluhuje několik zastávek na víceproudé ulici. Většina spojů je ukončena u nádraží, v intervalu 60 minut (tj. každý třetí spoj v pracovní den a každý druhý spoj o víkendu) obsluhují místo nádraží místní letiště.
Interval: pracovní dny 20 minut (v úseku hlavní nádraží - letiště 60 minut), víkend 30 minut (v úseku hlavní nádraží - letiště 60 minut).

A ještě plánky denních a nočních linek:

Celkově je mapa opravdu hodně propracovaná, a to nejen systémem jízdních řádů, kde jsou četné přejezdy mezi jednotlivými linkami, ale i silniční sítí, kde si autor hodně vyhrál s texturami i křižovatkami. Daní za originálnost je horší chování AI, která vám občas vjede do cesty, zejména na kruhových objezdech, kde moc nerespektují přednost vozidel jedoucích po objezdu. 

Příjemnými doplňky jsou celá řada nátěrů na autobusy, hlášení od Mozarta i obsáhlé ReadMe. Svou kvalitou může bez problémů konkurovat mapám jako Städtedreieck nebo Winsenburg, autor navíc plánuje vydat ještě jeden větší update, který by přidal okružní vyhlídkovou linku a také plánuje výluku na železnici s náhradní autobusovou dopravou. Lemmental tak lze jedině doporučit!

Vyhlášení soutěže
DIMI | 07.02.2016

V průběhu tohoto týdne probíhala soutěž o čtyři 14denní předplatná pro Advanced Omnibus Driver.

Z celkového počtu 274 odpovědí bylo pouhých 47 správně, takže pokud někdo zachoval chladnou hlavu, správné odpovědi si vyhledal a pouze netipoval, šanci na výhru měl poměrně velkou!

Vylosovanými výherci se stávají:

james-bond007
Lizak.R
rutak11
vcanek

Výhercům gratulujeme! Současně jim také zasíláme potvrzující email, pokud na něj do tří dnů odpoví, obdrží obratem svou výhru. Po uplynutí této lhůty dojde k případnému losování náhradního výherce.

A jak se vám dařilo? 

Otázky zněly

1) Přibližně kolik novinek bylo zveřejněno na serveru OMSI.cz od jeho spuštění v září 2010?

- přibližně 450 > dá se snadno dopočítat, 4 novinky na jedné stránce, 110 stran novinek dohromady

2) Pod jakým číslem jezdila autobusová linka na mapě Prahy v trase Nové Butovice - Galerie Butovice (GB)?

- 780 

3) Jaký je název historicky prvního kompletně dokončeného addon autobusu do OMSI 1 (byl a stále je exkluzivně ke stažení na OMSI.cz)?

- FBW 549 > dohledatelné v sekci Download/Vozidla na 1. straně

Sumarizované výsledky vypadají následovně:

 

« | 1 2 3 4 5 6 7114 | »

Copyright © OMSI.cz (2009 - 2013) | Všechna práva vyhrazena.